FANDOM

Przepowiednie - proroctwa, które dotyczą wydarzenia lub wydarzeń mających rozegrać się w bliskiej albo też dalszej przyszłości (kilka dni, bądź nawet kilka stuleci później).

OpisEdytuj

Rachel Dare

Rachel Elizabeth Dare, aktualna Wyrocznia Delficka.

Przepowiednie są proroctwami zapowiadającymi nadejście konkretnych wydarzeń, które mają się spełnić w przyszłości wraz z nastaniem zawartego w niej przesłania. Przepowiednie mogą pojawić się na wiele sposobów, ale prawie każda przepowiednia jest tajemnicza, a jej prawdziwy sens nie jest jasny, dopóki zawarte w niej wydarzenie (np. misja) nie dobiegnie końca. Ponadto osoby, które mają przebłyski przyszłości i wypowiadają proroctwa, nie są w stanie w pełni zrozumieć przesłania wizji i tym samym wyjaśnić jej dokładnego znaczenia przez co przepowiednie są takie niejasne. Natomiast próby zrozumienia, co konkretne proroctwo oznacza lub próba wymuszenia przepowiedni, może łatwo zakończyć się katastrofą.

Najczęstszym sposobem, aby otrzymać przepowiednię jest udanie się do którejś z wyroczni - zwłaszcza do Wyroczni Delfickiej. Szczególnie w starożytności ludzie przybywali z całej Grecji oraz dalszych okolic, aby spotkać się z Wyrocznią i dostać od niej przepowiednię pochodzącą od boga proroctw, Apollina. Z biegiem lat duch Delf za sprawą, którego Wyrocznia wygłaszała swe proroctwa, przechodził ze starej Wyroczni na inną wybraną śmiertelniczkę, która stawała się tym samym nową Wyrocznią przejmując obowiązki po swojej poprzedniczce i tak przez dziesięciolecia oraz wieki. Ostatecznie wraz z centrum cywilizacji zachodu duch Delf dotarł, aż do Ameryki, gdzie trafił na pewną dziewczynę, która wypowiedziała Wielką Przepowiednię, wedle której dziecko któregoś z bogów Wielkiej Trójki (Zeusa, Posejdona bądź Hadesa) w wieku 16 lat miało przyczynić się do ocalenia, lub zniszczenia Olimpu. Przed tym proroctwem na świat przyszło dwoje półboskich dzieci Hadesa - Nico i Bianca di Angelo. Bóg Podziemia nie zastosował się do rozkazu Zeusa, który nakazał mu oddać dzieci do Obozu Herosów w wyznaczonym czasie, przez co król bogów usiłował zabić swego bratanka, bratanicę oraz ich matkę, lecz ostatecznie zginęła tylko Maria di Angelo. Wściekły i pogrążony w żałobie Hades obłożył Wyrocznię klątwą, przez którą duch Delf nie mógł przejść na żadną nową śmiertelniczkę, przez co ta pozostała Wyrocznią nawet po śmierci pozostając jednocześnie zmuszoną przez lata do wygłaszała pomniejszych przepowiedni i tym samym nie mogła zaznać spokoju wiekuistego, aż do zdjęcia klątwy Hadesa. W tym czasie ta śmiertelniczka, która odważyła się spróbować przejąć ducha Delf otrzymywała częściową zdolność jasnowidzenia, która stawała się jej przekleństwem i doprowadzała ją do napadów szaleństwa (tak jak w przypadku May Castellan). Ostatecznie, gdy doszło do spełnienia się Wielkiej Przepowiedni i zdjęcia przez Hadesa nałożonej klątwy duch Delf zagościł u Rachel Elizabeth Dare, po czym ta wygłosiła drugą Wielką Przepowiednię, którą nazywano także Przepowiednią Siedmiorga.

Octavian

Oktawian, były augur Obozu Jupiter.

Obóz rzymskich herosów zwany Obozem Jupiter opierał się z kolei na zbiorze ksiąg, księgach Sibylli, które miały przedstawiać każde ważne wydarzenie w historii Rzymu. Mówiło się jednak, że księgi zostały dawno spalone, a tylko kilka ich stron przetrwało pożar. Zapisane proroctwa wyryto na podłodze Świątyni Jupitera a pilnować ich miał Augur. Augurowie byli również w stanie dostrzegać wolę bogów, zazwyczaj za pomocą pewnej specyficznej ceremonii składania ofiar (w tym pluszowymi zwierzątkami). W zależności od umiejętności Augura, przepowiednia mogła wydawać się niejasna lub sam Augur nie mógł zrozumieć przesłania (jak pokazano, gdy Oktawian nie był pewien, czy wiadomość brzmiała „Przybył Grek” czy „Krzyknął kruk”).

Były także inne osoby, które potrafiły wypowiadać przepowiednie, do których należeli sami bogowie, którzy wydawali się być w stanie dostrzegać w wizjach przynajmniej wydarzenia z najbliższej przyszłość. Niektóre grupy, takie jak Amazonki, miały dla przykładu przepowiednię, która mówiła, że najdzielniejsza z kobiet-wojowniczek oswoi Ariona i powiedzie nich do nowej ery pomyślności. Jak się później okazało Hazel Levesque otrzymała, kiedyś proroctwo od swojego ojca, Plutona, mówiące jej, że jej klątwa zostanie zmyta przez potomka Neptuna.

Same przepowiednie mogą przybierać dwie różne formy. Te podawane przez bóstwa odzwierciedlają ich wolę; decydują oni, kiedy zostają ujawniane i często znają ich znaczenie. Te podane przez wyrocznie są niezależne od bogów; często pozostają dla nich nie zrozumiałe, co oznacza proroctwo, ani nie mają oni nad nimi kontroli umożliwiającej im decydowanie, kiedy mają się pojawić. Czasami te proroctwo można wypowiedzieć bez zgody bogów, w tym nawet samego Zeusa czy Apollina.

Niezależnie od tego, jaka jest ich forma, wszystkie przepowiednie otrzymuje się z jedną wspólną cechą: ich tajemniczość. Proroctwo nigdy nie przekazuje dokładnie tego co ma się wydarzyć, a do tego osoba, która tę przepowiednię otrzymała ma zazwyczaj częściową możliwość dokonywania wyborów, który wpływają na to, jak ostatecznie spełni się ich przepowiednia (jak na przykład, Wielka Przepowiednia przepowiedziała, że wybór Percy'ego uratuje lub zniszczy Olimp). Dodatkowo przepowiednie mogą być w formie rymowanej wypowiedzi chociaż nie zawsze jest ten warunek spełniony. Dotyczy to proroctw pochodzących od Wyroczni i ksiąg Sybilli. Sam Oktawian stwierdził, że przepowiednia, którą wygłosił rzymski bóg wojny, Marsa nie rymowała się oraz była całkowicie a wręcz banalnie proste, bez śladu najmniejszej tajemnicy.

W Hotelu Walhalla przepowiednie dotyczące któregoś z einherjarów wygłaszane są przez boginie przeznaczenia Norny.

Percy Jackson i Bogowie OlimpijscyEdytuj

Wielka PrzepowiedniaEdytuj

Heros, który od bogów najstarszych pochodzi,

Osiągnie lat szesnaście wbrew wielkiej przeszkodzie,

Świat pogrążony ujrzy w snu wiecznym bezkresie,

Jeden wybór kres życiu herosa przyniesie,

Duszę herosa ostrze przeklęte wyżenie,

Olimp w perzynie legnie lub zyska zbawienie.

Złodziej PiorunaEdytuj

W pierwszej Książce z serii, Percy przed wyruszeniem na misję odzyskania skradzionego Pioruna Zeusa otrzymał od wyroczni następującą przepowiednie:

Na zachód idź ku bogu, który się odwrócił,

Odnajdziesz, co skradziono, i należnie zwrócisz,

Zdrady doświadczysz tego, co cię druhem woła,

Tego, co najważniejsze, ocalić nie zdołasz.

Wyjaśnienie przepowiedniEdytuj

  1. Percy, Grover i Annabeth, wyruszyli na zachód, z zamiarem spotkania się z Hadesem, którego posądzali o zagrzewanie do wojny bogów, jednak bogiem, który się odwrócił, był w rzeczywistości Ares.
  2. Percy podczas przebywania w Podziemiu znalazł Piorun Piorunów Zeusa w plecaku, który otrzymał od Aresa. Po opuszczeniu królestwa Hadesa i walce z Aresem odebrał on bogu wojny, Hełm Mroku Hadesa, który następnie zwrócił prawowitemu właścicielowi, a następnie Piorun Zeusowi.
  3. Luke, którego Percy uważał za przyjaciela, okazał się złodziejem, który ukradł atrybuty dwóch bogów z wielkiej trójki, a później po tym jak syn Posejdona pokrzyżował wspólny plan Kronosa i Luke'a, syn Hermesa próbował zabić Percy'ego, ostatecznie go zdradzając.
  4. Percy nie uratował swojej matki przed władcą Podziemi ani przed swoim ojczymem, jednak Hades uwolnił ją, po tym jak Percy zwrócił mu jego własność a Sally sama postanowiła odejść od Gabe'a Ugliana.

Morze PotworówEdytuj

W książce Clarisse La Rue przed wyruszeniem na wyprawę po Złote Runo otrzymała od wyroczni następującą przepowiednie:

Z załogą szkieletów łodzią popłyniesz żelazną,

Znajdziesz to czego szukasz, i weźmiesz na własność,

Życia omal nie stracisz, w skale pogrzebana,

Bez towarzyszy przegrasz, w dom wrócisz sama.

Wyjaśnienie przepowiedniEdytuj

  1. Clarisse wpłynęła na Morze Potworów statkiem wojennym CSS Birmingham, z załogą żywych trupów.
  2. Córka Aresa zdobyła Złote Runo i udało jej się dotrzeć z nim do Obozu Herosów.
  3. Polifem uwięził Clarisse i Grovera w swojej jaskini blokując, jednocześnie wejście do niej wielkim głazem, przez co ci nie mogliby sami z niej uciec.
  4. Clarisse bez pomocy Percy'ego, Annabeth, Tysona i Grovera nie zdołałaby wykonać swojej misji i mogłaby z niej cało nie powrócić.
  • Clarisse poleciała do obozu samolotem jako jedyna z grupy, gdyż pieniędzy starczyło tylko na jeden bilet dla niej.

Klątwa TytanaEdytuj

Przepowiednia, którą otrzymała Zoe Nightshade gdy wyruszała z misją uwolnienia Artemidy:

Pięcioro niech na zachód ku spętanej ruszy,

Z których jedno zaginie w bezdeszczowej głuszy,

Drogę do niej Olimpu zagłada im wskaże,

Heros i Łowca wygrać mogą tylko w parze,

Jednemu dane wytrwać pod klątwą tytana,

Jednemu zaś śmierć ręką rodzica zadana.

Wyjaśnienie przepowiedniEdytuj

  1. Grupa składała się z Zoe, Thalii, Grovera, Bianki i Percy'ego (pierwotnie Phoebe). Poszukiwacze podróżują na górę Othrys na zachodzie, aby uwolnić Artemidę, by ta mogła powrócić na Olimp.
  2. Bianca poświęciła życie na pustyni, aby ocalić grupę przed wadliwym prototypem robota Hefajstosa, Talosa.
  3. Bohaterowie podróżowali za Ofiotaurem, którego nazywano zagładą Olimpu, ponieważ gdyby został poświęcony w płomieniach, osoba, która złożyłaby go w ofierze, miałaby moc zniszczenia Olimpu. Podczas zadania zwierzę pojawia się w różnych zbiornikach wodnych.
  4. Jedynym sposobem, aby misja mogła się powieść, byłaby współpraca obozowiczów Obozu Herosów i Łowczyń Artemidy. Herosami z przepowiedni byli Percy, Thalia i Grover, zaś Łowczyniami - Zoe i Bianca.
  5. Klątwa trzymania nieboskłonu musiała być przekazywana dobrowolnie, przez kogoś kto sam tego zechciał (Luke wziął nieboskłon od Atlasa; Annabeth od Luke'a; Artemida od Annabeth; Percy od Artemidy, ostatecznie uwięziony został pod nim Atlas).
  6. W ostatecznej bitwie zginęła Zoe najpierw zatruta jadem Ladona, a następnie rzucona na ścianę przez swojego ojca Atlasa.

Bitwa w LabiryncieEdytuj

Przepowiednia którą dostała Annabeth Chase, gdy wyruszała na misję do Labiryntu:

Zagłębisz się w tuneli mroki nieskończonych,

Pojawi się tam zmarły, zdrajca, zagubiony,

Z ręki króla upiorów padniesz lub powstaniesz, 

Oto Ateny dziecka ostatnie zadanie,

Ostatni dech herosa jest zagłady porą,

Losy gorsze od śmierci miłość ci odbiorą.

Wyjaśnienie przepowiedniEdytuj

  1. Annabeth, Grover, Percy i Tyson wchodzą do wciąż rozszerzającego się Labiryntu, aby odnaleźć Dedala.
  2. W Labiryncie bohaterowie spotkają Nica, który przyzywa zmarłych, Ethana Nakamura, który zdradził Obóz Herosów oraz zaginionego boga Pana.
  3. Królem Upiorów był Nico, który ostatecznie postanowił pomóc Annabeth i innym obozowiczom. Gdyby odmówił, ich misja nie powiodłaby się, a Obóz Herosów zostałby zniszczony.
  4. Wymienionym dzieckiem Ateny jest Dedal, który po Bitwie o Labirynt dobrowolnie umiera.
  5. Labirynt został zniszczony ostatnim tchnieniem Dedala, ponieważ był on połączony z energią życiową swojego stwórcy.
  6. Annabeth widzi jak Luke oddaje swoje ciało Kronosowi i zostaje żywicielem króla Tytanów, co, jak sama twierdzi, jest gorsze, niż gdyby widziała jego śmierć.

Olimpijscy HerosiEdytuj

Przepowiednia SiedmiorgaEdytuj

Podjąć musi herosów siedmioro wyzwanie

Inaczej pastwą ognia lub burz świat się stanie

Przysięga tchem ostatnim dochowana będzie

A wróg w zbrojnym rynsztunku u Wrót Śmierci siędzie.

Po łacinieEdytuj

Septem heroes debemus accipere provocatione

Ceterum praeda futura tempestas incendia mundo

Jusjurandum erit sollicitum esse extremum spiritum

Et armato hoste luxuria in se sit mors calces in porta Beniamin.

Zagubiony HerosEdytuj

Przepowiednia, którą otrzymał Jason Grace

A ty, dziecię gromu, ziemi się strzeż,

Na siedmioro czyha olbrzymia sieć,

Kraty wyłamią kowal i gołąb,

Gniew Hery śmierć rozsiewa wokoło.

Wyjaśnienie przepowiedniEdytuj

  1. Jason, syn Jupitera, boga burz, musi uważać na przebudzenie Gai - Matki Ziemi.
  2. Giganci powstają, by pokonać Olimpijczyków i spowodować pojawienie się herosów z Wielkiej Przepowiedni.
  3. Kowal i gołąb odnoszą się do Leona, syna Hefajs i Piper, reprezentują Leo Valdeza i Piper McLean, odpowiednio dzieci Hefajstosa, boga kowalstwa i Afrodyty, której symbolem jest gołąb. Podczas ostatecznej bitwy, półbogini usypia Gaję, zaś półbóg niszczy klatkę, która jest więzieniem Hery za pomocą piły tarczowej.
  4. Gdy Hera jest już wolna, wyzwoliła pełnie swojej mocy, czym zabija wszystkie potwory oraz Jasona. Syn Jupitera jednak wraca do żywych, ponieważ bóg śmierci, Tanatos jest uwięziony przez Gaję na Alasce.

Syn NeptunaEdytuj

Przepowiednia, którą dostał Frank Zhang od swojego ojca, Marsa:

Powędrujcie na Alaskę.

Znajdźcie Tanatosa i uwolnijcie go<

Wróćcie przed zachodem słońca dwudziestego-czwartego czerwca albo zginiecie.

Wyjaśnienie przepowiedni Edytuj

Przepowiednia ta nie przypomina żądnej innej z powodu prostego myślenia Marsa, a także faktu, że wydaje się ona bardziej rozkazem lub instrukcją niż proroctwem służącym jako przewodnik. Jest ona rozwijana w całej historii w następujący sposób:

  1. Po kilku zmaganiach, przywódca misji, Frank, Hazel i Percy udają się na Alaskę.
  2. Frank, będąc chronionym przez Percy'ego, jest w stanie uwolnić Tanatosa używając swojego drwienka, które go przytrzymuje przy życiu. Gdy bóg śmierci jest wolny, potwory nie odradzają się tak szybko.
  3. Herosi wracają na czas do Obozu Jupiter, który był atakowany przez Polybotesa i jego armię. Gdyby przybyli za późno, wszyscy mieszkańcy obozu by zginęli, a samo miejsce zostałoby zniszczone.

Niedokończona przepowiednia, którą wygłosiła Ella do Franka:

Na północy, poza władzą bogów, spoczywa korona legionu.

Spadając z lodu, syn Neptuna w toń pogrąży...

Wyjaśnienie przepowiedniEdytuj

Ciąg dalszy przepowiedni został w nieznany sposób zniszczony, lecz wyjaśnienie do tej części przepowiedni brzmi:

  • Tereny Alaski są poza władzą bogów. Jest to również najbardziej najbardziej wysunięty na północ stan w Stanach Zjednoczonych. Tu znajdował się Orzeł Dwunastego Legionu, którego pilnował gigant Alkyoneus.
  • Dalszy ciąg przepowiedni jest nieznany, jednak możę oznaczać, którąś z tych wersji.
    • Percy prawie utonął w bagnie muskeg znajdującego się w ziemi, terytorium Gai.
    • Jak założył Frank, Percy utonął na Alasce, gdy spadł z lodowca, walcząc z potworami;
    • Jak sugeruje Hazel, Percy zatopił wszystkie potwory będące na lodowcu Hubbarda.

Znak AtenyEdytuj

Przepowiednia dotycząca wyprawy do Rzymu, wygłoszona przez Ellę:

Córa mądrości samotnie kroczy,

Znamię Ateny przez Rzym ogniem toczy.

Już węszą mdły oddech anioła bliźnięta,

Pod którego strażą wiecznej śmierci pęta.

Już blednie olbrzymów zmora ozłocona,

Z utkanego więzienia w bólu uwolniona.

Wyjaśnienie przepowiedniEdytuj

  1. Annabeth, córka Ateny, bogini mądrości musiała sama wykonać swoje zadanie - bez przyjaciół i specjalnych mocy.
  2. Znamieniem Ateny był Znak Ateny, moneta, która poprowadziła Annabeth przez podziemie Rzymu, aby znaleźć Atenę Partenos.
  3. Bliźniacy Efialtes i Otis porywają Nica, którego nazwisko znaczy Anioł i umieszczają go w spiżowej kadzi bez powietrza. Syn Hadesa przetrwał wchodząc w trans śmierci.
  4. Nico wie jak zamknąć Wrota Śmierci i jak zamknąć je od strony śmiertelników oraz od strony Tartaru.
  5. Zmora ozłocona odnosi się do stworzonej z kości słoniowej i złota Ateny Partenos, która ma moc pozwalająca pokonać gigantów.
  6. Annabeth i załoga Argo II odzyskali Atenę Patenos z komnaty Arachne, która była pokryta pajęczynami. Chociaż córka Ateny początkowo wierzyła, że ​​„ból”, o którym mowa, był bólem złamania kostki, wkrótce potem ona i Percy wpadają do Tartaru. Powoduje to znaczny ból emocjonalny dla ich towarzyszy na pokładzie Argo II, z których wszyscy obwiniają się za stratę przyjaciół.

Pamiętniki PółbogówEdytuj

Przepowiednia dotycząca Luke'a Castellana, którą otrzymał od Hala Greena:

Ogień. Zobaczyłem ogień. [...] Nie jestem pewny, Luke, ale zobaczyłem jakąś ofiarę. Wybór. Ale i zdradę. [...] Ciężko zobaczyć jego przyszłość, ale jeśli dzisiaj przeżyje, zdradzi...

Przepowiednia dotycząca Thalii Grace, którą otrzymała od Hala Greena:

Pewnego dnia poświęcisz się, by uratować przyjaciół. Widzę rzeczy, które... ciężko opisać. Lata samotności. będziesz wysoko nosić głowę... spokojna, żywa, ale uśpiona. Zmienisz się, raz, potem drugi. Czeka cię smutek i samotność. Ale kiedyś odnajdziesz swoją rodzinę.

Apollo i boskie próbyEdytuj

Ukryta WyroczniaEdytuj

Przepowiednia w postaci limeryku, którą otrzymał Lester Papadopoulos i Meg McCaffrey.

Apollo (bóg tego imienia)

Do jaskini błękitnej wpadł cienia

Na ognisto-spiżowym

I trzyosobowym

Śmierć i obłęd dostał do zjedzenia.

Wyjaśnienie przepowiedniEdytuj

  1. Apollo, bóg muzyki i przepowiedni został zamieniony przez swojego ojca, Zeusa w śmiertelnika jako karę za pozwolenie Rachel na wypowiedzenie Wielkiej Przepowiedni
  2. „Błękitna jaskinia” odnosi się do Wyroczni Trofoniosa, która znajduje się w mrocznej błekitnej grocie w stanie Indiana.
  3. Festus, na którym bohaterowie podróżowali do Indianapolis był zbudowany ze spiżu oraz ział ogniem.
  4. Na Festusie leciały trzy osoby: Lester Papadopoulos, Kalipso i Leo Valdez.
  5. By ratować Meg, Apollo metodą usta-usta wyciągnął z niej mrok i wciągnął do siebie.

Przepowiednia, którą dostali Apollo i Meg, gdy po raz pierwszy weszli do Gaju Dodony.

Błękitu jaskinie

Odcień cię nie minie

...Na zachód spalony

Przewracane strony

...Indiana

W dojrzałych bananach

Radość nie mitręży

Pełno karaluchów i węży.

Wyjaśnienie przepowiedniEdytuj

  1. Wyrocznia Trofoniosa znajdowała się w Jaskiniach Bluespring.
  2. Na razie wyjaśnienie tej linijki jest nieznane
  3. Apollo, Leo i Kalipso lecieli na Festusie na zachód do Indianapolis, które jest położone na zachód od Nowego Jorku i Obozu Herosów. Może mieć to także związek z Labiryntem Ognia od którego całe zachodnie wybrzeże jest narażone na częste pożary.
  4. Na razie wyjaśnienie tej linijki jest nieznane, lecz może się odnosić do Elli, która zna treść Ksiąg Sybilli.
  5. Jaskinie Bluespring znajdują się w stanie Indiana.
  6. Na razie wyjaśnienie tej linijki jest nieznane.
  7. Festus znaczy po łacinie Szczęśliwy. Biorąc pod uwagę, że Festus powraca do Obozu Herosów na końcu Ukrytej Wyroczni, tę linijkę można uznać za mającą takie znaczenie.
  8. Pyton (wąż) przejął Wyrocznię Delficką. Znaczenie „karaluchów” jest nieznane.

Mroczna PrzepowiedniaEdytuj

Przepowiednia, którą otrzymali Lester Papadopoulos i Meg McCaffrey, a został wyrecytowany przez córkę Demeter. Była ona w postaci szekspirowskiego sonetu.

Przez pamięć ryte słowo płomieniami stanie,

Zanim zza Diablej Góry księżyc znów wyziera,

Ponura powódź trupów w nurtach Tybru wzbiera,

Zmiennokształtny podejmie straszliwe wyzwanie.

Na południe niech zdąża słońce nieprzerwanie

Błędnym mrokiem ku miejscu, co z żaru umiera

Aby pana rączego białego ogiera

Zmusić by tchem swym wydał słowne krzyżowanie.

Do zachodnich pałaców Lester niech się uda

Niechaj córka Demeter znajdzie swe korzenie.

Kopyta przewodnikiem będą w drogi trudach,

Buty wrogów założyć jest twym Przeznaczeniem.

Gdy Tyber już osiągną, trójca będzie znaną,

Apollo będzie znów mógł się oddać tanom.

Wyjaśnienie przepowiedniEdytuj

  1. Możliwe, że księgi Sybilli zrekonstruowane z pamięci Elli, mogą być zagrożone spaleniem przez trzeciego cesarza.
  2. Atak na Obóz Jupiter nastąpi podczas nowiu. Diabla Góra jest inną nazwą Mount Diablo, w pobliżu którego znajduje się właśnie Obóz.
  3. Tyber odnosi się do Małego Tybru w Obozie Jupiter. Prawdopodobnie dużo osób zginie, a ich ciała wylądują w Małym Tybrze.
  4. „Zmiennokształtny” prawdopodobnie odnosi się do Franka Zhanga, pretora Obozu Jupiter, który potrafi zmienić się w zwierzęta.
  5. Apollo i Meg muszą udać się na północny zachód.
  6. „Miejsce, co z żaru umiera” odnosi się do okolic Palm Spring, na których terenach występują częste pożary spowodowane Labiryntem Ognia. „Błędny mrok” zaś odnosi się do Labiryntu, po którym podróżują.
  7. „Pan rączego ogiera” odnosi się do Kaliguli, który posiada konia Incitatusa.
  8. Spalenie książek będzie prawdopodobnie wynikiem masowego ataku na Camp Jupiter, ponieważ Emmie wierzy, że „Tyber” odnosi się do Małego Tybru.
  9. Aby ocalić Herofile (Wyrocznię z Erythraj), Apollo będzie musiał odpowiedzieć na jej zagadki, a aby do niej się dostać, będzie musiał z jej pomocą stworzyć schody z różnych słów.
  10. Apollo będzie musiał dostać się do położonych na północnym zachodzie pałaców Kaliguli.
  11. Meg będzie musiała wrócić do swojego byłego domu, Aeithales i dowiedzieć się, że jest potomkinią Plemnajosa, jednego z ulubionych śmiertelników Demeter.
  12. Meg będzie musiała wezwać satyra Grovera Underwooda, który będzie miał przeprowadzić przez Labirynt.
  13. Jedynym sposobem, by dostać się do Herofile, jest założenie sandałów Kaliguli.
  14. Aby dokończyć misję, Apollo i Meg będą musieli się udać do Obozu Jupiter, a gdy to zrobią, trójka złych cesarzy będzie znana.
  15. Gdy Apollo uratuje wszystkie Wyrocznie, będzie mógł znowu zostać bogiem.

Labirynt OgniaEdytuj

W Labiryncie, Herofile przez serię zagadek poprowadziła Apollina do miejsca, gdzie ją trzymano. Sybilla z Erythraj wymyśliła wiele zagadek, które w połączeniu, mówią:

Apollo stanie twarzą w twarz ze śmiercią w grobowcu Tarkwiniusza, chyba że wejście do bezgłośnego boga zostanie otwarte przez...

Po rozwiązaniu zagadek Grover, Meg i Apollo dotarli do Herofile w łańcuchach. Po tym, jak Meg spróbowała ją uwolnić, Apollo zaczął wypowiadać następujące wiersze:

Pod - spiż - złoto -

Okrąg - wschód - zachód -

Tyran - zniszczyć - konieczność

Odwrócić - czerwony - fala

Masa - przeciw - jeden

Klęska - duch - nigdy

Intonować - starożytny - słowo

Niszczyć - fundament - dawny

Imperium - oddział - wybawić

Brzemie - złoty - wzgórze

Echo - trąba - słuchać

Lampa - światło - głębia

Lecieć - pomoc - skrzydlaty

Ogier - wielki - źrebię

Nieznajomy - wejść - dom

Archaiczny - chwała - odzyskać

Podczas gdy te słowa rozświetlały płytki podłogowe, Meg zauważyła, że są pierwsze litery wierszy tworzą "P-O-T-O-M-K-I-N-I-B-E-L-L-O-N-A, przedstawiając w ten sposób pełną przepowiednię:

Apollo stanie twarzą w twarz ze śmiercią w grobowcu Tarkwiniusza, chyba że wejście do bezgłośnego boga zostanie otwarte przez Potomkinię Bellony

Wyjaśnienie przepowiedniEdytuj

Potomkini Bellony odnosi się do Reyny Ramírez-Arellano, starszej pretorki w Obozie Jupiter. Uważa się, że Apollo zginąłby w grobowcu Tarkwiniusza Pysznego, ostatniego króla Rzymu, chyba że Reyna uwolni jakiegoś milczącego boga.

Tajne Akta Obozu HerosówEdytuj

Apollo recytuje Rachel Elizabeth Dare przepowiednię wcześniej wypowiedzianą przez inną Pytię.

Remik i ping-pong, ambrozja i nektar,

Strych z Wyrocznią, w kawałkach lampart,

Centaur na wózku, winny koleś zesłany,

Omfalos herosów wita, półbogów kochanych.

Wyjaśnienie przepowiedniEdytuj

  1. W Wielkim Domu, Chejron i Dionizos często grali w remika i ping-ponga, a w samym obozie spżywa się nektar i ambrozję.
  2. Dawniej przepowiednie wypowiadała wyrocznia, która była wysuszoną mumią znajdującą się na strychu Wielkiego Domu. „W kawałkach lampart” odnosi się do Seymoura, żywej głowy lamparta podarowanej Chejronowi przez Pana D.
  3. „Centaur na wózku” odnosi się do Chejrona i jego wózka inwalidzkiego, zaś „winny koleś zesłany” do boga wina, Dionizosa, który został zesłany przez Zeusa do Obozu Herosów.
  4. „Omfalos”, czyli pępek świata odnosi się do Obozu Herosów.

Magnus Chase i Bogowie AsgarduEdytuj

Miecz LataEdytuj

Przepowiednia, którą wygłosiły Norny na temat Magnusa Chase'a.

Niepotrzebnie zabity, niedobrze wybrany

Bohater - Walhalli nie zamkną go ściany.

W dziewięć dni na wschód słońcu powędrować pora,

Zanim Miecz Lata z więzów uwolni potwora.

Wyjaśnienie przepowiedniEdytuj

  1. Magnus nie powinien znaleźć się w Hotelu Walhalla, ponieważ w chwili śmierci nie trzymał w rękach broni.
  2. Magnus nie przebywał w Hotelu nawet doby, ponieważ uciekł, by ponownie skrępować wilka Fenrira.
  3. Magnus, Blitzen, Hearthstone i Samira musieli dotrzeć na wyspę, na której znajdował się Fenrir, Lyngvi, która była na krańcu świata, najbardziej na wschód.
  4. Przeznaczeniem Sumarbrandera było uwolnienie Fenrira zw sznura Gleipnira.

Młot ThoraEdytuj

Przepowiednia na temat Blitzena, którą Hearthstone odczytał z Run.

Blitzen.

Rozlew krwi.

Nie do powstrzymania.

Zanim nadejdzie O-S-T-A-R-A.

Wyjaśnienie przepowiedniEdytuj

  1. Przepowiednia dotyczy Blitzena.
  2. Blitzen został później dźgnięty mieczem Skönung przez Randolpha Chase'a, przez co prawie zmarł przez wykrwawienie.
  3. Jedynym sposobem, by uzdrowić Blitza, jest zdobycie należącego do Aldermana Kamienia Skönung.
  4. Ostara to pierwszy dzień wiosny, w którym ma się odbyć ślub Thryma i Sam oraz uwolnienie się Lokiego z więzienia.

CiekawostkiEdytuj