FANDOM

Rrp

Ikona przedstawiająca serię.

Rick Riordan Przedstawia - seria wydawnicza wydawnictwa Disney Publishing Worldwide. Zawiera książki, które są oparte na starożytnych mitach, zaś ich akcja rozgrywa się we współczesności, podobnie jak książki znanego Ricka Riordana.

Riordan potwierdził, że akcja książek została osadzona w innym, odrębnym wszechświecie w porównaniu do akcji jego książek, a on sam pełnił tylko funkcje redaktora książek i zaopatrywał je jedynie we wstępy, za które otrzymywał od Disneya nominalną opłatę. Seria miała pozwolić innym autorom przedstawiać ich własne kulturowe mity oraz rodzime tradycje mało znane szerszej publiczności, przez osadzanie ich we współczesności a wykorzystanie nazwiska Riordana miało na celu rozreklamowanie ich oraz zwrócenie na nie uwagi jego fanów.

Powstanie

Rickowi Riordanowi zostało początkowo zaproponowane przez Disneya stworzenie własnej serii wydawniczej, stanowiącej powiększenie jego świata o Percym Jacksonie i innych współczesnych półbogach, jednak pisarz był wtedy zbyt zajęty, aby dokładnie rozważyć ten pomysł i nie odpowiedział. Po głębszym zastanowieniu się nad tą sprawą, oświadczył później, że zgadza się na stworzenie serii, jednak wydawane w niej książki nie miały był częścią wykreowanego przez niego świata a zamiast tego miały stanowić osobne uniwersa, zaś podstawowym zamiarem wydawnictwa miało być przyciągnięcie innych początkujących pisarzy, dla których szyld wydawniczy miał stanowić szansę na szybkie zdobycie przez ich książki wysokiej popularności.

Kryteria wyboru

Wszystkie książki z serii wydawniczej miały stanowić książki przeznaczone dla młodzieży, które koncentrowałyby się się na mitologii osadzonej we współczesnym świecie. Wszystkie zgłoszenia do Rick Riordan Prezentuje zostały dokonane za pośrednictwem agentów pisarzy i wysyłane do wiadomości Stephanie Lurie, redaktorki Ricka Riordana. Ostatecznie decyzje zostały podjęte przez Riordana, który osobiście dokonywał przeglądu wniosków jak i rękopisów książek, a także pełnił rolę redaktora dla nabytych projektów. Książki i ich autorzy byli również promowani przez Riordana za pośrednictwem jego kont, mediów społecznościowych i występów na wszelkich spotkaniach z fanami w trakcie imprez wydawniczych.

Książki

Kroniki Pandawów autorstwa Roshani Chokshi (mitologia hinduska)

  • Nienazwana czwarta książka

Posłaniec burzy autorstwa Jennifer Cervantes (mitologia Majów)

Tristan Strong autorstwa Kwame Mbaliia (mitologia afrykańska/afrykańsko-amerykańska)

  • Nienazwany sequel

Sal & Gabi autorstwa Carlosa Hernandeza (mitologia kubańska)

Paola Santiago autorstwa Tehlor Kay Mejia (mitologia meksykańska)

  • Nienazwany sequel

Niezależne powieści

  • Smocza Perła (mitologia koreańska) autorstwa Yoon Ha Lee (13 marca 2019)
  • Race to the Sun (mitologia Navajo) autorstwa Rebeccy Roanhorse (nie wydano w Polsce)

Ciekawostki

  • Riordan żartował kiedyś, że wybrał pierwszych 3 autorów serii z 3 różnych powodów: Roshani Chokshi dla swoich fanów, którzy zawsze pytali go o historie oparte na mitologii hinduskiej; Jennifer Cervantes, ponieważ jej dzieci uwielbiały jego książki; Yoon Ha Lee, ponieważ Riordan znalazł w nim pokrewnego ducha.

Galeria