Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Ikona przedstawiająca serię.

Rick Riordan Przedstawia – seria wydawnicza wydawnictwa Disney Publishing Worldwide. Wydaje ona książki dla dzieci, chociaż planowane są również książki i powieści graficzne dla dorosłych[1].

Powstanie

Rickowi Riordanowi zostało początkowo zaproponowane przez Disneya stworzenie własnej serii wydawniczej, stanowiącej powiększenie jego świata o Percym Jacksonie i innych współczesnych półbogach, jednak pisarz był wtedy zbyt zajęty, aby dokładnie rozważyć ten pomysł i nie odpowiedział. Po głębszym zastanowieniu się nad tą sprawą oświadczył później, że zgadza się na stworzenie serii, jednak wydawane w niej książki nie miały być częścią wykreowanego przez niego świata, a zamiast tego miały stanowić osobne uniwersa, zaś podstawowym zamiarem wydawnictwa miało być przyciągnięcie innych początkujących pisarzy, dla których szyld wydawniczy miał stanowić szansę na szybkie zdobycie przez ich książki wysokiej popularności.

Kryteria wyboru

Wszystkie książki z serii wydawniczej miały stanowić książki przeznaczone dla młodzieży, które koncentrowałyby się na mitologii osadzonej we współczesnym świecie. Wszystkie zgłoszenia do Rick Riordan Przedstawia, zostały dokonane za pośrednictwem agentów pisarzy i wysyłane do Stephanie Lurie, redaktorki Ricka Riordana. Ostatecznie decyzje zostały podjęte przez Riordana, który osobiście dokonywał przeglądu wniosków jak i rękopisów książek, a także pełnił rolę redaktora dla nabytych projektów. Książki i ich autorzy byli również promowani przez Riordana za pośrednictwem jego kont, mediów społecznościowych i występów na wszelkich spotkaniach z fanami w trakcie imprez wydawniczych.

Książki

Kroniki Pandawów

Osobny artykuł: Kroniki Pandawów

Seria Kroniki Pandawów opiera się na mitologii hinduskiej i opowiada o przygodach Aru Shah, która dowiaduje się o istnieniu zupełnie innego świata pełnego mitologicznych stworzeń, dewów oraz demonów. Autorką tej serii jest Roshani Chokshi.

Posłaniec Burzy

Osobny artykuł: Posłaniec Burzy (seria)

Trylogia Posłaniec Burzy, napisana przez Jennifer C. Cervantes łączy ze sobą mity Azteków i Majów, opowiadając o młodym bogurodzonym, Zanie Obispo, który poznaje swoje boskie korzenie.

Throne of Sand

Throne of Sand to kontynuacja Posłańca Burzy Jennifer C. Cervantes, autorstwa, będąca dwutomową serią. Najprawdopodobniej również będzie opowiadała o wierzeniach Azteków i Majów.

  • Throne of Sand (nie wydano w Polsce)

Thousand Worlds

Tristan Strong

Seria Tristan Strong łączy mity afrykańskie oraz afrykańsko-amerykańskie. Została napisana przez Kwame Mbalii i opowiada o tytułowym Tristanie Strongu.

Sal & Gabi

Opowiadająca o mitologii kubańskiej, dylogia[2] Sal & Gabi została napisana przez Carlosa Hernandeza.

Paola Santiago

Seria Paola Santiago została napisana przez Tehlor Kay Mejię i opowiada o tytułowej Paoli Santiago, która, chcąc uratować swoją przyjaciółkę, wpada do świata mitologii meksykańskiej.

The Gifted Clans

The Gifted Clans to seria opowiadająca o mitologii koreańskiej (podobnie jak inna książka, Smocza Perła). Autorem tej serii jest Graci Kim.

Moko Magic

Moko Magic to seria, w której mitologia karaibska istnieje w dzisiejszych czasach. Autorką tej serii jest Tracey Baptiste.

  • Moko Magic (nie wydano w Polsce)

Outlaw Saints

Seria Outlaw Saints opowiada nie o mitologii, a religii o nazwie santeria. Autorem jest Daniel Older.

Winston Chu

Seria Winston Chu opowiada o mitologii chińskiej. Autorką jest Stacey Lee.

Inne

Ciekawostki

  • Rick Riordan żartował kiedyś, że wybrał pierwszych 3 autorów serii z trzech różnych powodów: Roshani Chokshi dla swoich fanów, którzy zawsze pytali go o historie oparte na mitologii hinduskiej; Jennifer Cervantes, ponieważ jej dzieci uwielbiały jego książki; Yoon Ha Lee, ponieważ Riordan znalazł w nim pokrewnego ducha.

Przpisy

Advertisement