FANDOM

Ruby Kane

Nie możemy wrócić, Carterze - powiedziała mama, jakby czytała mi w myślach. - Ale nic nigdy nie ginie, nawet w śmierci.

–Ruby do Cartera, Czerwona Piramida

Ruby Kane (zd. Faust) - córka pana i pani Faust, żona Juliusa Kane'a oraz matka Cartera i Sadie Kane. Była wróżbitą w Domu Życia. Ruby umarła, gdy wraz z mężem uwolniła Bastet z więzienia za pomocą Igły Kleopatry. Pochodziła ze starożytnej i potężnej rodziny Faust, jednak później dołączyła do rodziny Kane, kolejną potężną rodzinę magów, poślubiając Juliusza Kane'a.

HistoriaEdytuj

Ruby Kane była antropologiem z Anglii specjalizującym się w starożytnym DNA, a także wykładała na uniwersytecie. Spotkała Juliusa na wykopaliskach w Dolinie Królów i ostatecznie zakochała się, pobrała z nim i miała dwoje dzieci, Cartera i Sadie. Była także pierwszym członkiem jej rodziny, który od wielu pokoleń używał magii. Wykorzystując swoje wróżbiarskie moce, ujrzała przyszłość, w której rządziłby chaos, a potworny Apopis uwolniłby się z więzienia po pokonaniu osłabionej Bastet. Razem z mężem wypuścili boginię kotkę z Duat używając Igły Kleopatry jako naczynia, aby jednocześnie uwięzić Apopisa. Ruby wykorzystała własne siły życiowe, aby zamknąć drzwi do Duat, odrzucając oferty mocy zarówno od Bastet, jak i Izydy. To spowodowało, że dosłownie spłonęła. Według jej męża, postanowiła nie korzystać z mocy bogów, ponieważ wiedziała, że nie była w stanie sobie z tym poradzić.

Kroniki Rodu KaneEdytuj

Czerwona PiramidaEdytuj

Na początku widzimy Ruby jedynie na zdjęciu w pokoju Sadie, w czasie kiedy policja przesłuchuje Cartera, a Sadie była pilnowana przez policjantkę. Sadie mówi, że dziadkowie mają kapliczkę poświęconą Ruby i opisuje zdjęcie na którym matka trzyma ją jako niemowlę, o czym mówi.

Mama stoi na balkonie, za nią widać Pacyfik, a w ramionach trzyma zawiniątko z niemowlęciem (...). Niemowlę (czyli ja) nie wygląda szczególnie interesująco, ale mama jest fantastyczna (...).

Jedynym powodem dla którego Sadie miała to zdjęcie była ironia, że jej nieżyjąca matka nosiła podkoszulek z symbolem anch - życia. Później, kiedy odwiedzają ojca (tak więc również Ozyrysa) w Krainie Umarłych, Carter i Sadie spotykają ducha swojej matki, która odnalazła swojego męża po śmierci, z którym krótko (ale bardzo szczęśliwi) rozmawiają.

Ognisty TronEdytuj

Podczas poszukiwań Cartera i Sadie, by obudzić Ra, odwiedzają Raj, w którym przebywa Ozyrys, a więc i Julius oraz Ruby. Małżeństwo pociesza swoje dzieci, kiedy te nie zdążą przedrzeć się przez bramę Ósmego Domu Nocy na czas i zapraszają ich na obiad, gdzie Ruby przygotowuje ciastko z lodami na urodziny Sadie. Rodzeństwo jest przygnębione, dopóki Julius nie ujawnił, że wezwał Chonsu na kolację, ponieważ bóg księżyca ma możliwość dania im czasu, którego potrzebują. Jednak Ruby jest przeciwna tej grze, ponieważ jest bardzo niebezpieczna, ponieważ jeśli ich dzieci przegrają mogą w niej stracić swoje dusze. Próbuje przekonać dzieci, żeby tego nie robiły, podczas gdy jej mąż im doradzał, aby to zrobiły. Carter z Sadie i tak postanawiają to zrobić, co Ruby szanuje. Później musi razem z Juliusem opuścić dzieci, gdy zaczyna się gra, ponieważ nie mogą oni w niej uczestniczyć ani oglądać przebiegu gry.

CiekawostkiEdytuj

  • Była wróżbitą, co oznacza, że mogła spojrzeć w przyszłość.
Magowie
Przywódcy nomów
Carter KaneSadie KaneAmos Kane
Julius KaneIskandarJD GrissomWładimir Mienszykow
Pozostali Magowie
AllysaAnne GrissomCleoFelix PhilipJasmine Andersone
JulianKwaiLeonidMelMikhailMojżesz
PetrovichRuby KaneSara JacobiSean RyanShelbyWalt StoneZiya Rashid