FANDOM

Sadie Kane

Nawet Walt nie jest jeszcze gotowy na taką wiedzę. Mogłabym ci narysować przeraźliwe żelki, a nawet - bogowie, nie! - krakersy. Ale ta wiedza mogłaby zniszczyć pomniejszego łowcę.

–Sadie do Neith, „Cień Węża

Sadie Kane - jedna z dwójki głównych bohaterów Kronik Rodu Kane. Najmłodsze dziecko Juliusa i Ruby Kane, młodsza siostra Cartera i jeden z najpotężniejszych potomków starożytnych egipskich faraonów. Na końcu Cienia Węża staje się trzecim najsilniejszym magiem na świecie obok Cartera i Amosa, choć tak naprawdę ona jest najpotężniejsza (Boskie Słowa). Zakochana w Waltcie/Anubisie.

Historia

Sadie urodziła się w Kalifornii 17 marca 1998 roku, jako córka Ruby i Juliusa Kane, dwa lata po narodzinach ich pierwszego dziecka. W dniu jej szóstych urodzin ona i Carter walczyli o to, kto ma zdmuchnąć świeczki i wyzwolona w ten sposób energia spowodowała eksplozję tortu. Później w tym samym roku, gdy Ruby zmarła uwalniając Bastet z jej więzienia w Duat (gdzie walczyła z Apopisem). Chociaż Julius chciał zachować przy sobie zarówno Sadie, jak i Cartera, rodzice Ruby, pan i pani Faust, rozpoczęli proces prawny i wygrali opiekę nad wnuczką, ograniczając tym samym spotkania Juliusa, Cartera i Sadie do dwóch dni w ciągu roku. Sadie zaczęła żyć w Londynie, uczyć się tam i ostatecznie straciła amerykański akcent. W szkole miała dwie najlepsze przyjaciółki, Liz i Emmę. Ojciec dał jej kota Muffinkę, który okazał się gospodarzem bogini Bastet. Sadie czasami chodziła w księgarniach do działu egipskiego i czytała książki, które napisał jej ojciec, żeby czuć z nim więź. Jednak gdy pewnej wigilii razem z ojcem i bratem wyruszają do muzeum, jej życie zmienia się diametralnie.

Wygląd

Sadie jest w dużym stopniu podobna do swojej mamy, a w małym do ojca i Cartera. Ma jasną skórę, mocno niebieskie oczy i proste włosy koloru karmelu, na których zazwyczaj nosi kolorowe pasemka. Jest wzrostu Cartera, czyli jest wysoka. Najczęściej zakłada glany, poszarpane jeansy i słuchawki. Zazwyczaj nosi też amulet tit, który dostała od swojego ojca. Później, kiedy Izyda opuściła jej ciało, część swojej mocy zostawiła w amulecie i Sadie przestała go nosić, żeby nie czuć pokusy połączenia się z boginią. Jej aktualną ozdobą jest amulet shen, który otrzymała od Walta.

Sadie nie lubi, kiedy ktoś mówi, że przypomina Ruby. Uważa, że jej matka miała piękną skórę, a ona nie może zwalczyć lekkiego trądziku i wyglądać ładnie i dojrzale.

Charakter

A nie mówiłem? - powiedział. - Groźniejsza niż Ammit, tak powiedziałem.

- Nie musiałeś mówić. - Twarz Anubisa była poważna. - Nauczyłem się bać jego ostrego języka.

Julius Kane/Ozyrys i Anubis o Sadie, „Czerwona Piramida

Sadie Kane jest sarkastyczna, buntownicza i często zdumiewa ludzi swoim ciętym językiem i silną naturą. Nie boi się łamać zasad. Lubi dokuczać swojemu starszemu bratu, Carterowi i często drwi ze swoich przyjaciółek, Liz i Emmy, które ciągle szalały z powodu chłopców, mimo że sama czasami tak robi. Sadie uwielbia piosenki Adele. Jest zdecydowana i uparta. Bardzo kocha swoich rodziców i chciałaby spędzić z nimi więcej czasu. Bardzo przywiązała się do swojego kota Muffinki, swoich przyjaciół i swojego brata, mimo że często nadaje mu przezwiska i tego nie okazuje. Lubi gumę do żucia, która pomaga jej się koncentrować. W jej narracji zostało pokazane, że dziewczyna skrycie podkochuje się w Anubisie, bogu pogrzebów.

W Ognistym Tronie polubiła Walta, maga, który umiera z powodu klątwy rzuconej na jego przodka. Nie mogła się zdecydować, kogo bardziej lubi- Walta czy Anubisa. W Cieniu Węża Walt staje się pierwszym ,,gospodarzem" Anubisa, dając im szansę, by byli z nią bez przeszkód. Po rozmowie z Carterem i matką zrozumiała, że nie musi już wybierać i może być z nimi obydwoma. Może być również postrzegana jako opiekuńcza osoba, ponieważ często odwiedzała Besa, kiedy był w domu opieki po wydarzeniach z Tronu Ognia. Postanowiła również odnaleźć jego szut, żeby na powrót stał się bogiem karłów i nie był już pustą skorupą.

Umiejętności

Pomimo braku specjalnego wykształcenia, Sadie jest bardzo potężnym magiem i nauczyła się wielu zaklęć od Izydy. Gdy gościła boginię, hieroglify pojawiające się w czasie rzucania zaklęć były złote, a nie niebieskie. Sadie jest bardzo biegła w magii i potrafi zmieniać wygląd swojego ba, co nigdy nie udało się Carterowi. Została trzecim najpotężniejszym magiem świata, zaraz po Carterze i Amosie, i może używać największej ilości Słów Mocy, co tak naprawdę czyni ją najpotężniejszym magiem.

  • Znajomość hieroglifów: Odkąd gościła Izydę, Sadie może czytać hieroglify. Jest najlepsza w tej dziedzinie magii. Sadie może też czytać długie i skomplikowane zaklęcia jak podczas wysyłania Seta do Duat, budzenia Ra i czytania fragmentu Księgi o Pokonaniu Apopisa.
  • Tworzenie portali: Sadie nie była zdolna stworzyć portalu do czasu, gdy wraz z Bastet i Carterem musiała uciekać z domu Desjardinsa w Paryżu po skradzeniu książki. W czasie trwania akcji Czerwonej Piramidy i przerwy pomiędzy książkami, Sadie udoskonaliła się w tej sztuce. Przyznała to zanim wyruszyła do Londynu, aby świętować swoje urodziny z babcią, dziadkiem i przyjaciółkami.
  • Zaklinanie zwierząt: Kiedy Izyda opuściła ciało Sadie, dziewczyna nie była zdolna do korzystania z dużej ilości słów mocy, więc musiała znaleźć dla siebie nowy styl walki; w tym celu wykorzystuje laskę, którą przemienia w różne zwierzęta, głównie tygrysy i lwy. W czasie walki z Mienszykowem zmieniła swoją laskę w kanię wielkości pterodaktyla, co było spowodowane faktem obecności w Duat.

  • Boskie Słowa: korzystając z mocy Izydy, Sadie może wypowiadać Boskie Słowa. Stały się one jedną z jej specjalności.
  • Magia żywiołów: Sadie używa mnóstwo zaklęć z tej dziedziny. Po raz pierwszy wezwała ogień w czasie pobytu w Pierwszym Nomie poprzez wymówienie słowa oznaczającego ten żywioł. W czasie akcji książek dziewczyna korzystała z różnych rodzajów owej magii, m.in. ognia (np. kiedy wraz z Waltem została otoczona przez mumie), ciemności (np. w czasie walki z uszebti stworzonymi przez Thota) i powietrza (np. ratowanie uszebti Ziyi w piramidzie).
  • Skrzydła Izydy: Poprzez transferowanie mocy Izydy, Sadie może przyzwać skrzydła bogini, tak jak w czasie Bitwy o Dom Brookliński. W celu przyciągnięcia uwagi podnoszą one głos Sadie dziesięciokrotnie. Dziewczyna może jednocześnie używać magii żywiołów; wtedy jej zaklęcia iskrzą się i świecą.

Relacje

Rodzina

Carter Kane

Carter, brat Sadie.

Możesz to zrobić - mruknęłam. - Jesteś moim bratem. Kocham cię. Wszystkie te wstydliwe i wkurzające kawałki, które w moim mniemaniu stanowią większą część ciebie.. Ziya i setki jej podobnych mogą uciec byle dalej, kiedy poznają prawdę. Ale nie ja. Ja zawsze będę przy tobie. A teraz, idioto, podaj mi swoje prawdziwe imię, żebym mogła uratować ci życie.

–Sadie do Cartera, „Ognisty Tron

Sadie jest młodsza od Cartera o dwa lata. Mogli spotykać się tylko dwa razy w roku i dlatego nie wykształciły się między nimi prawie żadne relacje. Sadie była zazdrosna o to, że Carter może spędzać dużo czasu z ojcem, a Carter o to, że Sadie nie musi ciągle podróżować i może chodzić do szkoły. W trakcie wydarzeń w Czerwonej Piramidzie wykształcają się pomiędzy nimi ciepłe, rodzinne relacje. Potem wspólnie uczyli innych potomków faraonów ścieżek poszczególnych bogów. W Ognistym Tronie Sadie poznaje jego tajemne imię, ale postanowiła nigdy go nikomu nie zdradzać. Później w Cieniu Węża stwierdza, że woli, żeby to Carter był liderem i wierzy, że będzie z niego wspaniały król.

Miłosne zainteresowania

Anubis-Viria-0

Anubis, chłopak Sadie.

Od pierwszego spotkania z Sadie jest nią zainteresowany. Często odwiedza ją w ciągu całej trylogii, a jedyną rzeczą uniemożliwiającą ich związek był fakt, że on jest bogiem. W drugiej części, w dniu trzynastych urodzin magiczki, Anubis ją pocałował. W Cieniu Węża przyszedł na zabawę dla uczniów do jej szkoły, gdzie razem tańczyli, aż do momentu zjawienia się boskiej przyzwoitki chłopaka boga Szu. Dziewczyna dowiedziała się wtedy, że inni bogowie zabronili Anubisowi kontaktować się z Sadie, ponieważ ten za bardzo się do niej zbliżył. Jednakże pod koniec książki, kiedy Walt Stone umierał, został okiem Anubisa. W ten sposób oboje mogli kontaktować się z Sadie i tworzyć trójkąt miłosny.

Walt był jednym z pierwszych uczniów Sadie i jej brata, Cartera. Od początku magowie się w sobie durzyli. Sadie była trochę zazdrosna o Jaz, uzdrowicielkę Domu Życia, z którą Walt spędzał dużo czasu. Jemu z kolei nie podobało się, że Kane wzdychała do boga pogrzebów, Anubisa. W końcu okazało się, że Walt tak często przebywał z Jaz, ponieważ chorował z powodu klątwy i nie miał przed sobą wielu lat życia - a używając magii, skracał swój żywot. Twierdził jednak, że zależy mi tylko na tym, żeby spędzić ostatnie chwile z Sadie. Nie chciał jednak zaczynać związku. Zdarzyło im się czasem pocałować, ale chłopak natychmiast się odsuwał. Pod koniec ostatniej książki, kiedy Walt umierał, stał się okiem Anubisa, co zdjęło z niego klątwę. Mógł być z Sadie, ale ona na początku była trochę wstrząśnięta tym, co się stało. W końcu jednak zostali parą.

Problemy w szkole

Sadie miała ochotę wyśmiać Cartera, kiedy powiedział, że ona prowadzi normalne życie (a raczej: prowadziła, dopóki nie odkryli, że są magami). Dziewczyna, poza posiadaniem normalnych, śmiertelnych koleżanek - Liz i Emmy - nie jest taka przeciętna. Wyznała, że nie potrafi nijak skupić się na lekcjach, że wszyscy dziwnie na nią patrzą, bo jej mama pochodzi z Ameryki, a tata jest ciemnoskóry. Poza tym, nauczyciele ciągle się do niej przyczepiają, ponieważ farbuje pasemka włosów na jaskrawe kolory i nosi glany do mundurka szkolnego. Z powodu jej zachowania dyrektor groził nawet kilkukrotnie, że wezwie jej rodziców (co nie byłoby możliwe). Sadie jednak ignorowała to wszystko i pozostała sobą.

Ciekawostki

  • W Koronie Ptolemeusza Percy przekręcił imię egipskiej bogini Nechbet na Niechby. Zupełnie tak samo nazwała ją Sadie przy pierwszym spotkaniu.
  • W Niezbędniku maga z Domu Brooklyńskiego Carter przyznał, że uważa Sadie za najpotężniejszą z silnych kobiet jakie zna.
  • Anubis twierdził, że jej dusza ma podobny blask do duszy jej matki.
  • Sadie boi się igieł, leków w kształcie pigułek i zapachu chorych ludzi, dlatego też nie przepada za szpitalami.
Magowie
Przywódcy nomów
Carter KaneSadie KaneAmos Kane
Julius KaneIskandarJD GrissomWładimir Mienszykow
Pozostali Magowie
AllysaAnne GrissomCleoFelix PhilipJasmine Anderson
JulianKwaiLeonidMelMikhailMojżesz
PetrovichRuby KaneSara JacobiSean RyanShelbyWalt StoneZiya Rashid