FANDOM

Samira al-Abbas
Cały sens mówienia tego polega na tym, żebyś sobie przypomniał, że Bóg jest większy od wszystkiego, co cię może spotkać: od twoich lęków, twoich problemów, twojego pragnienia, twojego głodu, twojego gniewu. A nawet twoich kłopotów w rodzaju rodzica takiego jak Loki.
— Samira do Magnusa Chase'a

Samira "Sam" al-Abbas – walkiria Magnusa Chase'a oraz Alex Fierro, a także córka boga Lokiego i Aiszy al-Abbas. Jest osobistą walkirią Odyna, dla którego wypełnia tajne misje. Narzeczona Amira Fadlana.

HistoriaEdytuj

Samira urodziła się w 1994 roku ze związku Aiszy al-Abbas i Lokiego. Straciła swoją matkę, kiedy była bardzo mała, więc wychowywali ją dziadkowie. Udało im się zaaranżować jej małżeństwo z Amirem Fadlanem, w którym zakochała się, mając dwanaście lat. Od czasu do czasu Loki odwiedzał ją, jednakże Sam ignorowała go, ku irytacji tegoż boga.

Zaczęła uczęszczać do gimnazjum imienia Malcolma X, gdzie była nękana przez kolegów z klasy, ponieważ miała arabskie korzenie. Nazywano ją terrorystką, ściągano z głowy hidżab, wrzucano do szafki obraźliwe zdjęcia i liściki. Kiedy miała czternaście lat, szkołę zaatakował oszroniony olbrzym. Pomimo, iż nienawidziła dzieci z placówki, zwabiła giganta na dach budynku i zepchnęła go, by ochronić pozostałych. Ukazał się jej wtedy Odyn, który zaproponował jej zostanie walkirią. Dziewczyna zaakceptowała ofertę.

Wszechojciec pozostawał z nią w kontakcie, a tuż przed szesnastymi urodzinami Magnusa nakazał jej zabranie jego duszy do Walhalli.

WyglądEdytuj

Wyglądała jak druhna na ślubie w stylu Mortal Kombat.
Magnus Chase o Samirze w stroju walkirii
Już na samym początku Magnus przyznał, że Samira była piękną dziewczyną. Miała długie, brązowe włosy z miedzianymi rozbłyskami, natomiast jej oczy zdawały się być jednocześnie jasne i ciemne, przypominając skamieniały amonit lub korę sekwoi. Nieodłącznym elementem jej stroju był zielony hidżab.

Strój Samiry jako walkirii składał się z kolczugi, stalowego hełmu i łabędziego płaszcza, lecz kiedy nadchodził czas prezentacji poległych wojowników, nosiła białą suknię, haftowaną wokół dekoltu i mankietów w nordyckie runy.

CharakterEdytuj

Wiecie, jak błyskawice jej włóczni palą oddziały w walce. Jej wytrwałość jest niezłomna. Jej wiara jest niezachwiana.
— Magnus Chase podczas flytingu z Lokim
Sam była zapaloną walkirią, jednocześnie jednak pragnęła prowadzić normalne życie. Wykazała wielką determinację podczas swoich dążeń do zdobycia Miecza Lata.

Dziewczyna bardzo kochała swoich dziadków i nienawidzi, kiedy musiała ich okłamywać, aby nie pozwolić im dowiedzieć się o tym drugim świecie, w którym tak często znika.

UmiejętnościEdytuj

  • Walka toporem – podstawową bronią Samiry był topór, toteż świetnie się nim posługiwała.
  • Wyczuwanie potworów – Jako córka Lokiego potrafiła wyczuć potężne potwory znajdujące się w pobliżu. Użyła tej zdolności w czasie wizyty u Ran.
  • Polimorfia – Dziewczyna posiadała umiejętność dowolnego zmieniania swej postaci, jednak w przeciwieństwie do Alex/-a nie chciała z niej korzystać, gdyż uważała, że im częściej jej używała, tym bardziej stawała się podobna do Lokiego. Powoli przekonywała się do tej zdolności.

PrzedmiotyEdytuj

  • Topór – podstawowa broń Samiry wykonana był z kościanej stali, a w połączeniu z jej umiejętnościami stawała się śmiertelnie niebezpieczna.
  • Łabędzi płaszcz – przedmiot, który znajdował się w wyposażeniu każdej walkirii. Służył do kamuflażu, mógł ukryć łącznie dwie osoby. W przypadku Sam był to jej hidżab.

CiekawostkiEdytuj

  • Była muzułmanką.
  • Jej przyrzeczony, Amir, to syn właściciela knajpy z falafelami, gdzie lubi chodzić Magnus Chase.
  • Uczyła się latać samolotem.
  • Walhalla to jedyne miejsce, gdzie nie nosiła hidżabu.
  • Nie wiadomo wiele na temat jej matki, czemu zniknęła oraz dlaczego mieszkała u dziadków.
    • Analizując dokładnie wydarzenia ze Statku Umarłych można, jednak zauważyć, że jej matka wciąż żyje.
  • Jej imię Samira znaczy lwica, zaś nazwisko Al-Abbas znaczy od lwa, więc jej imię i nazwisko można przetłumaczyć jako lwica od lwa.
  • Niektórzy fani łączą ją z Magnusem, chociaż była zaręczona z Amirem Fadlanem.
  • Była bardzo religijna. Często się modliła, obchodziła Ramadan dość skrupulatnie.
  • W 9 z Dziewięciu Światów przyznała się, że nienawidziła harfy z baśni Jaś i magiczna fasola.
    • Głównie za to, że ta ostrzegła olbrzyma, kiedy Jaś ją ukradł.
  • Została zmuszona przez Odyna do obejrzenia jego filmu edukacyjnego Znaki Ragnaröku: czy je znasz czy też nie, przyjdzie kryska na cię około pięć razy.
  • Nie przepada za wieprzowiną.
  • Chodzi na lekcje fizyki dla zaawansowanych.
  • Sam nie akceptuje kontaktu fizycznego, podobnie jak Nico di Angelo.