FANDOM

Samira al-Abbas

Cały sens mówienia tego polega na tym, żebyś sobie przypomniał, że Bóg jest większy od wszystkiego, co cię może spotkać: od twoich lęków, twoich problemów, twojego pragnienia, twojego głodu, twojego gniewu. A nawet twoich kłopotów w rodzaju rodzica takiego jak Loki.

–Samira do Magnusa Chase'a, Statek Umarłych

Samira "Sam" al-Abbas - walkiria Magnusa Chase'a oraz Alex Fierro, a także córka boga Lokiego i Aiszy al-Abbas. Jest osobistą walkirią Odyna, dla którego wypełnia tajne misje. Jest zaręczona z Amirem Fadlanem.

Historia

Samira urodziła się w 1994 roku ze związku Aiszy al-Abbas i Lokiego. Straciła swoją matkę, kiedy była bardzo mała, więc wychowywali ją dziadkowie. Udało im się zaaranżować jej małżeństwo z Amirem Fadlanem, w którym zakochała się, mając dwanaście lat. Od czasu do czasu Loki odwiedzał ją, jednakże Sam ignorowała go, ku irytacji tegoż boga.

Zaczęła uczęszczać do gimnazjum imienia Malcolma X, gdzie była nękana przez kolegów z klasy, ponieważ miała arabskie korzenie. Nazywano ją terrorystką, ściągano z głowy hidżab, wrzucano do szafki obraźliwe zdjęcia i liściki. Kiedy miała czternaście lat, szkołę zaatakował oszroniony olbrzym. Pomimo, iż nienawidziła dzieci z placówki, zwabiła giganta na dach budynku i zepchnęła go, by ochronić pozostałych. Ukazał się jej wtedy Odyn, który zaproponował jej zostanie walkirią. Dziewczyna zaakceptowała ofertę.

Wszechojciec pozostawał z nią w kontakcie, a tuż przed szesnastymi urodzinami Magnusa nakazał jej zabranie jego duszy do Walhalli.

Wygląd

Wyglądała jak druhna na ślubie w stylu Mortal Kombat.

Magnus Chase o Samirze w stroju walkirii, Miecz Lata

Już na samym początku Magnus przyznaje, że Samira jest piękną dziewczyną. Ma długie, brązowe włosy z miedzianymi rozbłyskami, natomiast jej oczy zdają się być jednocześnie jasne i ciemne, przypominając skamieniały amonit lub korę sekwoi. Nieodłącznym elementem jej stroju jest zielony hidżab.

Strój Samiry jako walkirii składa się z kolczugi, stalowego hełmu i łabędziego płaszcza, lecz kiedy nadchodzi czas prezentacji poległych wojowników, nosi białą suknię, haftowaną wokół dekoltu i mankietów w nordyckie runy.

Charakter

Wiecie, jak błyskawice jej włóczni palą oddziały w walce. Jej wytrwałość jest niezłomna. Jej wiara jest niezachwiana.

–Magnus Chase podczas flytingu z Lokim, Statek Umarłych

Sam jest zapaloną walkirią, jednocześnie jednak pragnie prowadzić normalne życie. Wykazuje wielką determinację podczas swoich dążeń do zdobycia Miecza Lata.

Dziewczyna bardzo kocha swoich dziadków i nienawidzi, kiedy musi ich okłamywać, aby nie pozwolić im dowiedzieć się o tym drugim świecie, w którym tak często znika.

Umiejętności

  • Walka toporem - podstawową bronią Samiry jest topór, toteż świetnie się nim posługuje.
  • Wyczuwanie potworów - Jako córka Lokiego potrafi wyczuć potężne potwory znajdujące się w pobliżu. Użyła tej zdolności w czasie wizyty u Ran.
  • Polimorfia - Dziewczyna posiada umiejętność dowolnego zmieniania swej postaci, jednak w przeciwieństwie do Alex nie chce z niej korzystać, gdyż uważa, że im częściej jej używa, tym bardziej staje się podobna do Lokiego. Powoli przekonuje się do tej zdolności.

Przedmioty

  • Topór - podstawowa broń Samiry wykonana jest z kościanej stali, a w połączeniu z jej umiejętnościami staje się śmiertelnie niebezpieczna.
  • Łabędzi płaszcz - przedmiot, który znajduje się w wyposażeniu każdej walkirii. Służy do kamuflażu, może ukryć łącznie dwie osoby. W przypadku Sam jest to jej hidżab.

Ciekawostki

  • Jest muzułmanką.
  • Jej przyrzeczony, Amir, jest synem właściciela knajpy z falafelami.
  • Uczyła się latać samolotem.
  • Walhalla to jedyne miejsce, gdzie nie nosi hidżabu.
  • Nie wiadomo wiele na temat jej matki, jej zniknięcia oraz dlaczego mieszka u dziadków.
    • Analizując dokładnie wydarzenia ze Statku Umarłych można, jednak zauważyć, że jej matka wciąż żyje.
  • Jej imię Samira znaczy lwica, zaś nazwisko Al-Abbas znaczy od lwa, więc jej imię i nazwisko można przetłumaczyć jako lwica od lwa.
  • Niektórzy fani łączą ją z Magnusem, chociaż jest już zaręczona z Amirem Fadlanem.
  • Jest bardzo religijna; często się modli, obchodzi Ramadan dość skrupulatnie.
  • W 9 z Dziewięciu Światów przyznała się, że nienawidzi harfy z baśni Jaś i magiczna fasola.
    • Głównie za to, że ta ostrzegła olbrzyma, kiedy Jaś ją ukradł.
  • Została zmuszona przez Odyna do obejrzenia jego filmu edukacyjnego Znaki Ragnaröku: czy je znasz czy też nie, przyjdzie kryska na cię około pięć razy.
Półbogowie
Greccy herosi
Rzymscy Półbogowie
DakotaFrank ZhangGwendolynHazel LevesqueHylla Ramírez-ArellanoJacobJason Grace
LarryLeilaMarcusMichael KahaleMichael VarusNathanReyna Ramírez-Arellano
Historyczni Półbogowie
HippolitaKalaisLamiaLityersesMinosOtreraPeryklimenosShen LunSkironTantalTezeuszTrofonios William H. SewardZetes