Cały sens mówienia tego polega na tym, żebyś sobie przypomniał, że Bóg jest większy od wszystkiego, co cię może spotkać: od twoich lęków, twoich problemów, twojego pragnienia, twojego głodu, twojego gniewu. A nawet twoich kłopotów w rodzaju rodzica takiego jak Loki.

Samira "Sam" al-Abbas – walkiria Magnusa Chase'a oraz Alex Fierro, a także córka boga Lokiego i Aiszy al-Abbas. Jest osobistą walkirią Odyna, dla którego wypełnia tajne misje. Narzeczona Amira Fadlana.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Samira urodziła się w 1994 roku ze związku Aiszy al-Abbas i Lokiego. Straciła swoją matkę, kiedy była bardzo mała, więc wychowywali ją dziadkowie. Udało im się zaaranżować jej małżeństwo z Amirem Fadlanem, w którym zakochała się, mając dwanaście lat. Od czasu do czasu Loki odwiedzał ją, jednakże Sam ignorowała go, ku irytacji tegoż boga.

Zaczęła uczęszczać do gimnazjum imienia Malcolma X, gdzie była nękana przez kolegów z klasy, ponieważ miała arabskie korzenie. Nazywano ją terrorystką, ściągano z głowy hidżab, wrzucano do szafki obraźliwe zdjęcia i liściki. Kiedy miała czternaście lat, szkołę zaatakował oszroniony olbrzym. Pomimo, iż nienawidziła dzieci z placówki, zwabiła giganta na dach budynku i zepchnęła go, by ochronić pozostałych. Ukazał się jej wtedy Odyn, który zaproponował jej zostanie walkirią. Dziewczyna zaakceptowała ofertę.

Wszechojciec pozostawał z nią w kontakcie, a tuż przed szesnastymi urodzinami Magnusa nakazał jej zabranie jego duszy do Walhalli.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Wyglądała jak druhna na ślubie w stylu Mortal Kombat.
Magnus Chase o Samirze w stroju walkirii; Miecz Lata

Już na samym początku Magnus przyznał, że Samira była piękną dziewczyną. Miała długie, brązowe włosy z miedzianymi rozbłyskami, natomiast jej oczy zdawały się być jednocześnie jasne i ciemne, przypominając skamieniały amonit lub korę sekwoi. Nieodłącznym elementem jej stroju był zielony hidżab.

Strój Samiry jako walkirii składał się z kolczugi, stalowego hełmu i łabędziego płaszcza, lecz kiedy nadchodził czas prezentacji poległych wojowników, nosiła białą suknię, haftowaną wokół dekoltu i mankietów w nordyckie runy.

Charakter[edytuj | edytuj kod]

Wiecie, jak błyskawice jej włóczni palą oddziały w walce. Jej wytrwałość jest niezłomna. Jej wiara jest niezachwiana.
— Magnus Chase podczas flytingu z Lokim; Statek Umarłych

Sam była zapaloną walkirią, jednocześnie jednak pragnęła prowadzić normalne życie. Wykazała wielką determinację podczas swoich dążeń do zdobycia Miecza Lata.

Dziewczyna bardzo kochała swoich dziadków i nienawidzi, kiedy musiała ich okłamywać, aby nie pozwolić im dowiedzieć się o tym drugim świecie, w którym tak często znika.

Umiejętności[edytuj | edytuj kod]

  • Walka toporem – podstawową bronią Samiry był topór, toteż świetnie się nim posługiwała.
  • Wyczuwanie potworów – Jako córka Lokiego potrafiła wyczuć potężne potwory znajdujące się w pobliżu. Użyła tej zdolności w czasie wizyty u Ran.
  • Polimorfia – Dziewczyna posiadała umiejętność dowolnego zmieniania swej postaci, jednak w przeciwieństwie do Alex/-a nie chciała z niej korzystać, gdyż uważała, że im częściej jej używała, tym bardziej stawała się podobna do Lokiego. Powoli przekonywała się do tej zdolności.

Przedmioty[edytuj | edytuj kod]

  • Topór – podstawowa broń Samiry wykonana był z kościanej stali, a w połączeniu z jej umiejętnościami stawała się śmiertelnie niebezpieczna.
  • Łabędzi płaszcz – przedmiot, który znajdował się w wyposażeniu każdej walkirii. Służył do kamuflażu, mógł ukryć łącznie dwie osoby. W przypadku Sam był to jej hidżab.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Rodzina[edytuj | edytuj kod]

Loki[edytuj | edytuj kod]

Samira nie ufa ojcu i ignoruje go za każdym razem, gdy się spotykają. Walkiria za każdym razem, gdy zmieniała kształt, czuła obecność swojego ojca ( jak próbował przejąć nad nią kontrolę ).

Jid i Bibi al-Abbas[edytuj | edytuj kod]

Jid i Babi al-Abbas opiekowali się Sam po zaginięciu jej mamy. Dbali o Sam aż nad to, ponieważ bali się, że będzie taką sama buntowniczką jak Ayesha.

Ayesha Al-Abbas[edytuj | edytuj kod]

Sam zawsze powtarzała, że buntowniczość odziedziczyła właśnie po matce.

Alex Fierro[edytuj | edytuj kod]

Z początku Sam i Alex nie były/byli blisko. Mimo, że są rodzeństwem, z początku Sam nie żywiła ciepłych uczuć do Alex/a. Gdy walkiria miała kłopot z opieraniem się Loki'emu, młody einheriar chciał/chciała jej pomóc, lecz ta odrzuciła pomoc.

Dopiero w Statku Umarłych Sam przekonuje się do Alex/a. Od momentu trwania książki, Alex pomaga siostrze zmienić kształt i jednocześnie nie stać się poddanym Lokiego. Pod koniec książki dowiadujemy się, że Sam mocno trzyma kciuki za związek Alex/a i Magnusa.

Przyjaciele[edytuj | edytuj kod]

Magnus Chase[edytuj | edytuj kod]

Sam pierwszy raz spotkała Magnusa w Mieczu Lata, gdy zabrała do do Walhalli. Z początku Chase jej nie lubił , miał jej za złe, że to właśnie jego wybrała na einheriara. Gdy jednak Gunilla zmontowała film Sam, Magnus'owi zrobiło się żal walkirii i postanowił jej pomóc. Chłopiec wstawił się też za Sam gdy Blitzen i Hearthstone poznali, że ta jest córką Loki'ego.

Podczas wyprawy, podczas której przyjaciele szukali bogini Ran, Samira opowiedziała Magnusowi o tym, jak Loki i jej matka się poznali. Wyjawiła mu również to, że była nękana przez rówieśników, ze względu na muzumanizm. Gdy opowiedziała mu o swoich zmartwieniach związanych z małżeństwem z Ahmedem, chłopiec ją pocieszył. Walkiria powiedziała, że to najmilsza rzecz jaką w życiu usłyszała.

W Młocie Thora Samira i Magnus spotkali się po sześciu tygodniach rozłąki (w tym czasie dziewczyna miała zlecane specjalne zadania przez samego Odyna). Spotkali się w kawiarnii, lecz niespodziewanie Sam otrzymała zlecenie - musiała zabrać Alex/a Fierro do Walhalli. Kiedy wróciła z misji, Magnus zauważył, że ma podbite oko. Sam opowiedziała mu o niespodziewanym ataku Alex/a, a także o małżeństwie z Thrym'em. Zaskoczony Magnus chciał ją przytulić i dodać tym jej tym samym otuchy.

W Statku Umarłych razem z Magnusem, Alex/em, T.J., Mallory, Halfborn'em, Blitzen'em i Hearthstone'em wyruszyła na misję powstrzymania statku Naglfal. Podczas zadania, dziewczyna pościła, co lekko zaniepokoiło Magnusa. Bał się, że ze względu na post, jego przyjaciółka nie będzie miała siły na wyprawę. Sam zapewniała jednak chłopca, że to nie pierwszy raz, kiedy bierze udział w Ramadanie i że nie ma się czym martwić. Sam, Magnus oraz Mallory wybrali się na poszukiwanie Miodu Kwasira (ich misja okazała się sukcesem).

Magnus czasem pomagał Samirze w treningach a Alex/em. Wspierał ją dobrym słowem i chwalił, jak walkiria robiła postępy. Sam z kolei mocno trzymała kciuki za Magnusa i Alex/a. W tych sprawach to ona pomagała chłopcy zbliżyć się do dziecka Loki'ego.

Mallory Keen[edytuj | edytuj kod]

Sam i Mallory nie znały się przed Mieczem Lata. Córka Fryggi wiedziała tylko, że to właśnie Samira przywiozła X i Magnusa do Walhalli. Poznały się dopiero gdy wyruszyły razem na wyprawę powstrzymania Wilka Fenrira. Ta misja ociepliła trochę ich relację.

W Młocie Thora, dziewczyny zaczęły sobie ufać. Walczyły u swojego boku i wspierały się nawzajem.

W Statku Umarłych, stały się przyjaciółkami. Sam zagroziła Mallory, że jeśli ta nie pogodzi się z Halfbornem, ona wysadzi ich w powietrze. Córka Fryggi była pod wrażeniem umiejętności Sam, które ujawniły się podczas ich spotkania z końmi wodnymi. Walkiria uspokajała Mallory podczas niespodziewanego spotkania z jej matką.

Halfborn Gunderson[edytuj | edytuj kod]

Halfborn, podobnie jak Mallory, nie znał się z Samirą przed Mieczem Lata i wiedział tylko, że to ona przywiozła Magnusa i X do hotelu. Zaprzyjaźnił się z nią podczas wyprawy i od tamtej pory ta relacja nie uległa zmianie.

W Statku Umarłych, razem z Magnusem. Alex/em, Mallory, T.J, Blitzen'em i Hearth'em wybrali się na misję powstrzymania statku Naglfal. Berserk podziwiał umiejętności Sam i nazwał je ,,imponującymi''.

T.J.[edytuj | edytuj kod]

Sam i T.J.-ego łączy przyjaźń. Walkiria podziwia ciągłą chęć, byłego żołnierza, do walki. Walczą ramię w ramię podczas walki z Wilkiem Fernirem.

Blitzen[edytuj | edytuj kod]

Sam i Blitzen po raz pierwszy spotkali się, gdy walkiria szukała Sumarbrandera. Zgodzili się zjednoczyć siły. Podczas wyprawy, stali się przyjaciółmi. Gdy walkiria usłyszała historię życia Blitzen'a, próbowała go pocieszyć. Gdy krasnolud został wyzwany na pojedynek rzemieślniczy, Sam zmieniła się w muchę końską i mu pomogła, sabotując konkurs.

Hearthstone[edytuj | edytuj kod]

Z początku Hearthstone myślał, że Samira jest szpiegiem Loki'ego. Ta z kolei nie wiedziała, że elf jest głuchoniemy i myślała, że wykonuje w jej stronę wulgarne gesty. Gdy spotkali się po raz pierwszy, walkiria uderzyła mężczyznę, gdy córka Loki'ego szukała miecza Sumarbrandera. Z ociąganiem zgodzili się połączyć siły. Podczas wyprawy stali się przyjaciółmi. Sam chroniła Hearth'a przed Ratatsok'iem. Gdy Blitzen został wyzwany na pojedynek, elf był przeciwny sabotażu konkursu, przez co wdał się w kłótnię z Sam, lecz po wszystkim się pogodzili.

W Młocie Thora, gdy Blitzen został zraniony przez Randolpha Chase'a, Hearth obwiniał o to Sam. Nie chciał z nią rozmawiać, nawet gdy walkiria wyruszyła na misję z Magnus'em. Blitzen nie mógł na to patrzeć i powiedział przyjacielowi, żeby nie gniewał się na dziewczynę. Hearthstone posłuchał go i wybaczył Sam. Razem polecieli do Jotunheimu.

Marianne Shaw[edytuj | edytuj kod]

Marianne jest śmiertelną przyjaciółką Sam. Niewiele więcej wiadomo o ich przyjaźni.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Była muzułmanką.
  • Jej narzeczony, Amir, to syn właściciela knajpy z falafelami, gdzie lubi chodzić Magnus Chase.
  • Uczyła się latać samolotem i szło jej to całkiem nieźle.
  • Walhalla to jedyne miejsce, gdzie nie nosi hidżabu.
  • Nie wiadomo wiele na temat jej matki, czemu zniknęła oraz dlaczego mieszkała u dziadków.
    • Analizując dokładnie wydarzenia ze Statku Umarłych można, jednak zauważyć, że jej matka wciąż żyje.
  • Jej imię Samira znaczy lwica, zaś nazwisko Al-Abbas znaczy od lwa, więc jej imię i nazwisko można przetłumaczyć jako lwica od lwa.
  • Niektórzy fani łączą ją z Magnusem, chociaż była zaręczona z Amirem Fadlanem.
  • Była bardzo religijna. Często się modliła, obchodziła Ramadan dość skrupulatnie.
  • W 9 z Dziewięciu Światów przyznała się, że nienawidziła harfy z baśni Jaś i magiczna fasola.
    • Głównie za to, że ta ostrzegła olbrzyma, kiedy Jaś ją ukradł.
  • Została zmuszona przez Odyna do obejrzenia jego filmu edukacyjnego Znaki Ragnaröku: czy je znasz czy też nie, przyjdzie kryska na cię około pięć razy.
  • Nie przepada za wieprzowiną.
  • Chodzi na lekcje fizyki dla zaawansowanych.
  • Sam nie akceptuje kontaktu fizycznego, podobnie jak Nico di Angelo.
  • Walkiria uważała swoich przyjaciół za rodzinę. Nie miała w związku z tym problemu ze zdejmowaniem hidżabu w ich obecności.