FANDOM

A teraz biegnijcie. I postarajcie się nie przyprawić Thora o morderczy nastrój. Nie mam czasu na wynajmowanie kolejnej grupy bohaterów.

–Sif, „Młot Thora

Sif - nordycka bogini ziemi, zboża i płodności. Jest żoną Thora i matką Thrudy i Ullina.

Historia Edytuj

Mity dość rzadko wspominają o Sif – jeden z nielicznych opowiada o tym, jak Loki podstępem ściął jej piękne włosy. Rozwścieczony tym postępkiem Thor kazał Lokiemu postarać się o nowe włosy dla bogini. Loki wykonanie ich zlecił znakomitym karłom-kowalom, Fjalarowi i Galarowi, którzy stworzyli wtedy także cudowny, zawsze trafiający celu oszczep Odyna Gungnir oraz niezwykły okręt Skidblandir Frejra. Potem Loki, dzięki zakładowi, zdobył od nich również dzika Gulinborstiego, bransoletę Draupnir oraz młot Mjöllnir dla Thora.

Magnus Chase i Bogowie Asgardu Edytuj

Miecz Lata Edytuj

W Mieczu Lata Sif została wymieniona dwukrotnie. Pierwszy raz, jej imię wytatuowane było na ramieniu męża Thora. Thor później wspomina czas, kiedy Loki ukradł jej złote włosy.

Młot Thora Edytuj

Sif objawiła się Magnusowi Chase'owi, Samirze al-Abbas, Alex Fierro, Blitzenowi i Hearthstone'owi, gdy byli ścigani przez górskich olbrzymów. Uratowała ich przed zabiciem i sprowadziła do Asgardu. Podarowała Hearthstone'owi worek z runami wykonanymi z drzewa jarzębiny, jednak ostrzegła także że brakuje jednej runy, tej, którą on sam zostawił w Alfheimie. Następnie wysłała ich do męża, Thora. Potem dała pokoje gościnne na wyższych poziomach pałacu.

Następnego ranka pojawiła się i daje Alex, Sam i Magnusowi ubrania na wesele. Następnie przeniosła ich przez portal z jarzębinowego drewna do Taco Bell.

Statek Umarłych Edytuj

Sif przywitała załogę Wielkiego Banana, która powróciła z misji powstrzymania Ragnaröku. Przytuliła Alex i pochwaliła jej ubiór. Następnie wraz z pozostałymi bogami oraz bohaterami omawiała, co zrobić z Lokim zamkniętym w skorupce od orzecha.

Charakter Edytuj

Sif jest dumną boginią, z powodu swoich włosów. Początkowo była postrzegana jako taka osoba, której zależy tylko na własnych sprawach i jej rodzinie. Potem jednak można było zauważyć jak zmieniła się w stosunku do bohaterów.

Wygląd Edytuj

Sif miała kiedyś piękne, długie, złote włosy, zanim Loki odciął je i zastąpił je sztucznymi złotymi włosami. Kiedy pojawia się Magnusowi Chase'owi i jego przyjaciołom, ma na sobie pomarańczowo-czerwoną suknię z srebrno-zieloną broszą. Ma elfie rysy i ma długie włosy w kolorze czerwonego złota, które są opisywane jako gęste, ciepłe i błyszczące.

Umiejętności Edytuj

Prawdopodobnie posiada standardowe zdolności bogini

  • Geokineza: Jako bogini ziemi, Sif ma boski autorytet i absolutną kontrolę nad ziemią.
  • Chlorokineza: jako bogini zboża i ziarna, Sif może zapewnić płodność ziemi, pozwalając roślinom rosnąć tam, gdzie nie mogły rosnąć wcześniej, a nawet wspomagać wzrost roślin po prostu będąc blisko nich.

Ciekawostki Edytuj

  • Jej świętym drzewem jest jarzębina.
  • Alex na początku jej nie cierpiał(a).
  • Nie wiadomo skąd Sif miała męskie ciuchy w swojej garderobie.
  • Nieznany jest jej pierwszy mąż.
  • Jej grecko/rzymskim odpowiednikiem są Demeter/Ceres i Gaja/Terra.
  • Wulkan na planecie Wenus, został nazwany jej imieniem.
  • Thor ma wypisane jej imię na ramieniu.
  • Sif to także imię bohaterka komiksów Marvel Universe. Została przedstawiona jako najlepsza wojowniczka w Asgardzie, która zginęła zamieniona w pył przez Thanosa.