FANDOM

Skadi - lodowa olbrzymka z mitologii nordyckiej, była żona Njorda (zostali małżeństwem w ramach pewnej umowy, po czym się rozwiedli). Pojawiła się w Statku Umarłych

HistoriaEdytuj

Skadi ma szczególną rolę tylko w jednym micie. Kiedy jej, Thjazi, ukradł Asom złote jabłka, bogowie zażądali zemsty i go zabili. To rozwścieczyło olbrzymkę. Pragnęła za wszelką cenę go pomścić. Aby zawrzeć pokój, Odyn zaproponował jej układ: wybierze sobie za męża któregoś z bogów, patrząc jedynie na jego stopy. Skadi się zgodziła. Najbardziej podobał jej się Baldr. Uchodził on w końcu za najprzystojniejszego boga i wszyscy go uwielbiali. Oczywiście, Wszechojciec zdawał sobie z tego sprawę. Postanowił użyć podstępu. Poprosił Njorda, który przez stulecia stał w pianie morskiej, aby dołączył do kandydatów.  

Wkrótce nadeszła chwila, w której Skadi miała wybrać męża. Urzeczona pięknem stóp Njorda, natychmiast go wybrała. Zdumiała się, gdy odsłoniła zasłonę, ale nie miała wyjścia, więc została jego żoną. Ostatecznie jednak nie potrafili się dogadać i wzięli rozwód.  

Magnus Chase i bogowie AsgarduEdytuj

Statek UmarłychEdytuj

W tej części Njord wysyła Magnusa i jego przyjaciół do Skadi, wyjaśniając, że jego była żona może im pomóc. Podczas podróży bohaterowie omal nie zamarzają na śmierć, ale wtedy pojawia się olbrzymka. Na początku chce ich zabić, ale kiedy Magnus wyjaśnia, że zostali wysłani przez Njorda, Skadi ich ugościła. Odmówiła jednak osobistego wsparcia przy pokonaniu Lokiego. 

Wygląd Edytuj

Skadi została opisana jako wysoka na około dwanaście metrów kobieta ubrana w białe i szare futra. Miała brązowe oczy i czarne włosy, splecione w mnóstwo warkoczy opadających na ramiona.