FANDOM

Min czuje się przytłoczona rodzinnymi zasadami. Nie znosi niekończących się domowych obowiązków, panoszących się wszędzie kuzynów i wiecznie krytykujących ciotek.  Marzy, by uciec z rodzinnej Jinju – zapomnianej, ubogiej, pustynnej planety. Nie może się już doczekać, kiedy dorośnie i będzie mogła, jak jej starszy brat Jun, zaciągnąć się do Sił Kosmicznych i zobaczyć inne planety należące do Ligi Tysiąca Światów.

–Galeria Książki

Smocza Perła - książka Yoon Ha Lee wydana przez Rick Riordan Przedstawia. W USA jej premiera miała miejsce 15 stycznia 2019 roku, zaś w Polsce - 12 marca 2019 roku.

Opis

Samodzielna powieść klasy średniej z Min, duchem nastoletniego lisa, której brakuje brata, i która opuściła Siły Kosmiczne Tysiąca Światów w celu znalezienia perły tytułu, artefaktu, który może mieć moc ratowania ich walczącej kosmicznej kolonii.

Rozwój

Pisząc Smoczą Perłę, Yoon Ha Lee sięgnął po ludowe opowieści z Korei autorstwa Zonga In-Soba, które bawiły go, gdy czytał je w dzieciństwie. Zawierają one informacje o takich wydarzeniach, jak historie gumiho (duch lisa) i legendę o Hong Gildong. Lee sięgnął także do fragmentów „Kultury Fengshui w Hong-Key Yoon” Korei jako inspirację dla mistycznych statków gwiezdnych i „Religii Korei w praktyce” - zbioru esejów pod redakcją Roberta E. Buswella Jr.; jako tła dla duchów ospy[1].

28 października Rick Riordan wyrażając swoje zdanie o książce powiedział, że nie jest ona podobna do żadnej z pozostałych książek w jego wydawnictwie. Powiedział również, że książka jest jak Gwiezdne Wojny połączone z koreańską mitologią, tylko lepsze, i organizował spotkania, na których ujawniał wątki zawarte w książce w każdą niedzielę, nazywając je #SciFiSunday[2].

Rozdziały

Książka składa się z trzydziestu ośmiu nienazwanych rozdziałów. Każdy rozdział ma zdjęcie nad nazwą liczby, która zmienia się między lisem, smokiem, tygrysem i dokkaebi.

Bohaterowie

Ciekawostki

  • Jest to pierwsza książka pod szyldem Rick Riordan/Rick Riordan Przedstawia, która nie należy do gatunku Urban Fantasy, ale Science Fantasy (konkretnie jest ona Space Operą).
    • Dodatkowo jest ona pierwszą książką pod hasłem Rick Riordan/Rick Riordan Przedstawia, w której nie występują postaci ludzkie ani hybrydy postaci ludzkich, ponieważ Min jest sklasyfikowana jako lisi duch.
  • Po ogłoszeniu kontynuacji Posłańca burzy, Smocza Perła stała się pierwszym samodzielnym tytułem Rick Riordan Przestawia.
  • Jest to pierwsza książka z serii Rick Riordana/Rick Riordan Przedstawia, w której nie występują istoty sklasyfikowane jako bogowie.
  • Yoon Ha Lee zadedykował swoją książkę Arabelle Sophie Betzwieser z dopiskiem: mojej ulubionej Smoczycy.
  • Nazwa planety Maesil pochodzi od koreańskiej nazwy Prunus mu'me.
  • Smocza Perła jest pierwszą książką, w której występuje postać o nijakiej płci (nieokreślonej).

Galeria

Przypisy

Książki z serii Rick Riordan Przedstawia
Seria Kroniki Pandawów
1: Aru Shah i Koniec Czasu; ♦ 2: Aru Shah i Pieśń Śmierci;
3: Aru Shah and the Tree of Wishes

Seria Posłaniec burzy
1: Posłaniec burzy; ♦ 2: The Fire Keeper;
3: The Shadow Crosser

Seria Sal & Gabi
1: Sal & Gabi Break the Universe; ♦ 2: Sal & Gabi Fix the Universe

Seria Tristan Strong
1: Tristan Strong Punches a Hole in the Sky

Seria Paola Santiago
1: Paola Santiago and the River of Tears

Samodzielne powieści
1: Smocza Perła; ♦ 2: Race to the Sun;
3: City of the Plague God; ♦ 4: The Last Fallen Star