FANDOM

Min czuje się przytłoczona rodzinnymi zasadami. Nie znosi niekończących się domowych obowiązków, panoszących się wszędzie kuzynów i wiecznie krytykujących ciotek.  Marzy, by uciec z rodzinnej Jinju – zapomnianej, ubogiej, pustynnej planety. Nie może się już doczekać, kiedy dorośnie i będzie mogła, jak jej starszy brat Jun, zaciągnąć się do Sił Kosmicznych i zobaczyć inne planety należące do Ligi Tysiąca Światów.

–Galeria Książki

Smocza Perła - książka Yoon Ha Lee wydana przez Rick Riordan Przedstawia. W USA jej premiera miała miejsce 15 stycznia 2019 roku, zaś w Polsce - 12 marca 2019 roku.

Opis

Samodzielna powieść klasy średniej z Min, duchem nastoletniego lisa, której brakuje brata, i która opuściła Siły Kosmiczne Tysiąca Światów w celu znalezienia perły tytułu, artefaktu, który może mieć moc ratowania ich walczącej kosmicznej kolonii.

Rozwój

Pisząc Smoczą Perłę, Yoon Ha Lee sięgnął po ludowe opowieści z Korei autorstwa Zonga In-Soba, które bawiły go, gdy czytał je w dzieciństwie. Zawierają one informacje o takich wydarzeniach, jak historie gumiho (duch lisa) i legendę o Hong Gildong. Lee sięgnął także do fragmentów „Kultury Fengshui w Hong-Key Yoon” Korei jako inspirację dla mistycznych statków gwiezdnych i „Religii Korei w praktyce” - zbioru esejów pod redakcją Roberta E. Buswella Jr.; jako tła dla duchów ospy[1].

28 października Rick Riordan wyrażając swoje zdanie o książce powiedział, że nie jest ona podobna do żadnej z pozostałych książek w jego wydawnictwie. Powiedział również, że książka jest jak Gwiezdne Wojny połączone z koreańską mitologią, tylko lepsze, i organizował spotkania, na których ujawniał wątki zawarte w książce w każdą niedzielę, nazywając je #SciFiSunday[2].

Rozdziały

Książka składa się z trzydziestu ośmiu nienazwanych rozdziałów. Każdy rozdział ma zdjęcie nad nazwą liczby, która zmienia się między lisem, smokiem, tygrysem i dokkaebi.

Bohaterowie

Ciekawostki

  • Jest to pierwsza książka pod szyldem Rick Riordan/Rick Riordan Przedstawia, która nie należy do gatunku Urban Fantasy, ale Science Fantasy (konkretnie jest ona Space Operą).
    • Dodatkowo jest ona pierwszą książką pod hasłem Rick Riordan/Rick Riordan Przedstawia, w której nie występują postaci ludzkie ani hybrydy postaci ludzkich, ponieważ Min jest sklasyfikowana jako lisi duch.
  • Po ogłoszeniu kontynuacji The Storm Runner, Smocza Perła stała się pierwszym samodzielnym tytułem Rick Riordan Przestawia.
  • Jest to pierwsza książka z serii Rick Riordana/Rick Riordan Przedstawia, w której nie występują istoty sklasyfikowane jako bogowie.
  • Yoon Ha Lee zadedykował swoją książkę Arabelle Sophie Betzwieser z dopiskiem: mojej ulubionej Smoczycy.
  • Nazwa planety Maesil pochodzi od koreańskiej nazwy Prunus mu'me.
  • Smocza Perła jest pierwszą książką, w której występuje postać o nijakiej płci (nieokreślonej).

Galeria

Przypisy

Książki
Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
1: Złodziej Pioruna; ♦ 2: Morze Potworów;

Seria Olimpijscy Herosi
1: Zagubiony Heros; ♦ 2: Syn Neptuna;
3: Znak Ateny; ♦ 4: Dom Hadesa; ♦ 5: Krew Olimpu

Seria Apollo i boskie próby
1: Ukryta Wyrocznia; ♦ 2: Mroczna Przepowiednia; ♦ 3: Labirynt Ognia; ♦ 4: Grobowiec Tyrana

Seria Magnus Chase i Bogowie Asgardu
1: Miecz Lata; ♦ 2: Młot Thora; ♦ 3: Statek Umarłych;
4: Hotel Walhalla. Przewodnik po światach nordyckich;
5: 9 z Dziewięciu Światów

Seria Kroniki Rodu Kane
1: Czerwona Piramida; ♦ 2: Ognisty Tron; ♦ 3: Cień Węża; ♦ 4: Syn Sobka;
5: Niezbędnik maga z Domu Brooklyńskiego

Dodatki i opowiadania
4: Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona; ♦ 5: Greccy Herosi według Percy'ego Jacksona;
6: Tajne Akta Obozu Herosów; ♦ 7: Demigods and Monsters;

Seria Rick Riordan Przedstawia
1: Aru Shah i Koniec Czasu; ♦ 2: Aru Shah i Pieśń Śmierci;
3: Smocza Perła; ♦ 4: Posłaniec burzy; ♦ 5: The Fire Keeper; ♦ 6: The Shadow Crosser;
7: Sal & Gabi Fix the Universe; ♦ 8: Sal & Gabi Break the Universe