FANDOM

Min czuje się przytłoczona rodzinnymi zasadami. Nie znosi niekończących się domowych obowiązków, panoszących się wszędzie kuzynów i wiecznie krytykujących ciotek.  Marzy, by uciec z rodzinnej Jinju – zapomnianej, ubogiej, pustynnej planety. Nie może się już doczekać, kiedy dorośnie i będzie mogła, jak jej starszy brat Jun, zaciągnąć się do Sił Kosmicznych i zobaczyć inne planety należące do Ligi Tysiąca Światów.

–Galeria Książki

Smocza Perła - książka Yoon Ha Lee wydana przez Rick Riordan Przedstawia. W USA jej premiera miała miejsce 15 stycznia 2019 roku, zaś w Polsce - 12 marca 2019 roku.

OpisEdytuj

Samodzielna powieść klasy średniej z Min, duchem nastoletniego lisa, której brakuje brata, i która opuściła Siły Kosmiczne Tysiąca Światów w celu znalezienia perły tytułu, artefaktu, który może mieć moc ratowania ich walczącej kosmicznej kolonii.

RozwójEdytuj

Pisząc Smoczą Perłę, Yoon Ha Lee sięgnął po ludowe opowieści z Korei autorstwa Zonga In-Soba, które bawiły go, gdy czytał je w dzieciństwie. Zawierają one informacje o takich wydarzeniach, jak historie gumiho (duch lisa) i legendę o Hong Gildong. Lee sięgnął także do fragmentów „Kultury Fengshui w Hong-Key Yoon” Korei jako inspirację dla mistycznych statków gwiezdnych i „Religii Korei w praktyce” - zbioru esejów pod redakcją Roberta E. Buswella Jr.; jako tła dla duchów ospy[1].

28 października Rick Riordan wyrażając swoje zdanie o książce powiedział, że nie jest ona podobna do żadnej z pozostałych książek w jego wydawnictwie. Powiedział również, że książka jest jak Gwiezdne Wojny połączone z koreańską mitologią, tylko lepsze, i organizował spotkania, na których ujawniał wątki zawarte w książce w każdą niedzielę, nazywając je #SciFiSunday[2].

RozdziałyEdytuj

Książka składa się z trzydziestu ośmiu nienazwanych rozdziałów. Każdy rozdział ma zdjęcie nad nazwą liczby, która zmienia się między lisem, smokiem, tygrysem i dokkaebi.

BohaterowieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Jest to pierwsza książka pod szyldem Rick Riordan/Rick Riordan Przedstawia, która nie należy do gatunku Urban Fantasy, ale Science Fantasy (konkretnie jest ona Space Operą).
    • Dodatkowo jest ona pierwszą książką pod hasłem Rick Riordan/Rick Riordan Przedstawia, w której nie występują postaci ludzkie ani hybrydy postaci ludzkich, ponieważ Min jest sklasyfikowana jako lisi duch.
  • Po ogłoszeniu kontynuacji Posłańca burzy, Smocza Perła stała się pierwszym samodzielnym tytułem Rick Riordan Przestawia.
  • Jest to pierwsza książka z serii Rick Riordana/Rick Riordan Przedstawia, w której nie występują istoty sklasyfikowane jako bogowie.
  • Yoon Ha Lee zadedykował swoją książkę Arabelle Sophie Betzwieser z dopiskiem: mojej ulubionej Smoczycy.
  • Nazwa planety Maesil pochodzi od koreańskiej nazwy Prunus mu'me.
  • Smocza Perła jest pierwszą książką, w której występuje postać o nijakiej płci (nieokreślonej).

Galeria Edytuj

PrzypisyEdytuj