FANDOM

Strefa dla początkujących, to miejsce, w którym znajdziesz porady na temat tego, jak edytować Riordianopedię. Każda wikia ma swój indywidualny charakter, w tym celu powstała ta strona, by każdy nowy użytkownik wiedział jak zabrać się do pracy.

Pytania, na których nie znajdziecie odpowiedzi w tym artykule, proszę zadawać w komentarzach.

Artykuły:

1. Jak dodać szablon tabs?

1. Szablon Tabs służy do nawigacji, umożliwia łatwiejsze przechodzenie od strony artykułu do cytatów.

Trump-as-batman-curse-you-joker

2. Znajduje się on na samym szczycie artykułu. Aby go dodać należy wejść w edytor, wejść w opcję "Wstaw".Następie wybrać "Szablon" i odnaleźć szablon o nazwie New Tabs, zawierający nazwę strony, oraz stron do których użytkownika ma zostać przekierowany.

2019-06-10 (4)
3. Aby wypełnić szablon, trzeba wpisać odpowiednie nazwy stron w następujących kolumnach:
2019-06-10 (6)
4. Nie zapomnij, by skopiować szablon, wypełniony dokładnie w ten sam sposób, do artykułu, do którego ma prowadzić!
2019-06-10 (10)

2. Jak wstawić cytat? 

1.Aby dodać cytat trzeba wejść w opcję "Wstaw", następie wybrać "Szablon" i odnaleźć szablon o nazwie Cytat. Następnie wyświetli się edytor z trzema pustymi polami do wypełnienia.
Przechwytywanie w trybie pełnoekranowym 2018-06-27 173243.bmp

2. Następnie wypełnij szablon według podanych wskazówek:

  1. W pierwszym polu znaleźć się powinna treść cytatu.
  2. W drugim polu powinna się znaleźć nazwa osoby, której wypowiedź umieszczona jest powyżej.
  3. W ostatnim polu jest miejsce na tytuł albo autora książki.
Yuboyc

3. Istnieją również osobne artykuły z cytatami danych postaci i aby ich użyć należy wejść w opcję "Wstaw", a następnie wybrać szablon o nazwie Cytat2. Potem postępuje się dokładnie w ten sam sposób, co przy szablonie Cytat.

3.Jak wstawić nagłówek?

1.W trybie edycji należy wejść w ikonkę z nazwą formatu, a następnie wybrać poszukiwaną przez nas wielkość. Stosowanie nagłówków sprawia, że automatycznie pojawiają się spisy treści, a stosowanie mniejszego nagłówka pod większym dodaje do niego kolejne podpunkty.
Dxuj

Przykładowo:

Zastosowanie nagłówka 1 stopnia po zastosowaniu Podstawowego nagłówka rozdziału spowoduje, że w spisie treści, tytuł wstawiony w nagłówku 1 stopnia, pojawi się jako podpunkt pod treścią Podstawowego nagłówka rozdziału.

Jsrtaateh

4. Jak wstawić infobox?

1. Po wejściu w edytor trzeba wejść w opcję "Wstaw", następie wybrać "Infobox" i odnaleźć odpowiedni infobox do danego artykułu, w zależności do jakiego bohatera, książki itp. się odnosi. Następnie odpowiedzieć na znajdujące się tam pytania np.: status, rodzina wiek itd.

2019-06-10 (11)

2.

Dla Greckich Herosów będzie to: Grecki Infobox Postać

Dla Rzymskich Herosów będzie to: Rzym Infobox Postać

Dla Einherji będzie to: Nordycki Infobox Postać

Dla Egipskich Magów będzie to: Egipski Infobox Postać

Dla Bohaterów książek Rick Riordan Prezentuje będzie to: RRP Infobox Postać

Dla serii książek "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" oraz 'Apollo i Boskie Próby" będzie to: Infobox Książka Grecka

Dla serii książek "Olimpijscy Herosi" będzie to: KsiążkaRzym Infobox

Dla serii książek "Magnus Chase i Bogowie Asgardu" będzie to: KsiążkaNordycka Infobox

Dla serii książek "Kroniki Rodu Kane" będzie to: Infobox Książka Egipska

Dla serii książek "Rick Riordan Przedstawia" będzie to: Inny Infobox Książka