FANDOM

Syn Neptuna
Niesamowite przygody młodych bohaterów zaczynają się w „innym obozie” półbogów, a potem przenoszą ich daleko, do krainy, nad którą bogowie nie mają już władzy. Pojawiają się nowi herosi, odżywają straszliwe potwory i rodzą się nowe przerażające istoty, a wszystko to ma związek ze spełnianiem się Przepowiedni o Siedmiorgu.
— Galeria Książki

Syn Neptuna – drugi tom z serii Olimpijscy Herosi, autorstwa Ricka Riordana. W księgarniach pojawiła się 2011 roku.

FabułaEdytuj

PERCY MA ZAMĘT W GŁOWIEEdytuj

Budzi się z długiego snu i nie pamięta zbyt wiele poza własnym imieniem. Nie odzyskuje pamięci nawet wówczas, gdy wilczyca Lupa mówi mu, że jest półbogiem, i uczy go władania magicznym mieczem. Odbywa wędrówkę, podczas której musi pokonać wiele potworów, i w końcu trafia do Obozu Jupiter… ale i tutaj niczego sobie nie przypomina. Pamięta tylko jeszcze jedno imię: Annabeth.

HAZEL POWRÓCIŁA Z TAMTEGO ŚWIATAEdytuj

W poprzednim życiu starała się być posłuszną córką, choć jej matka wykorzystywała szczególny „dar” córki, by zaspokoić swoją chciwość. Kiedy więc tajemniczy Głos opętał matkę i jej ustami nakazał użyć owego „daru”, by obudzić wielkie zło, Hazel zbyt późno zdobyła się na odwagę, by mu się sprzeciwić. Na skutek jej błędu zagrożone są losy całego świata. Teraz Hazel marzy tylko o tym, by uciec od tego wszystkiego na zaczarowanym koniu, który pojawia się w jej snach.

FRANK JEST NIEZDARĄEdytuj

Choć jego babcia twierdzi, że ich przodkowie byli potężnymi bohaterami, a on sam może się stać, kim tylko zechce, Frankowi nie jest łatwo w to uwierzyć. Nie wie nawet, kim jest jego ojciec. Ma nadzieję, że okaże się nim Apollo, bo strzelanie z łuku to jedyne, w czym chłopak jest dobry – choć nie aż tak dobry, by odnosić sukcesy w obozowych manewrach. Wstydzi się swojej niezdarności, zwłaszcza w towarzystwie Hazel, najbliższej przyjaciółki. To właśnie jej postanawia powierzyć swój największy sekret.

PrzepowiednieEdytuj

Przepowiednia MarsaEdytuj

Powędrujcie na Alaskę.
Znajdziecie Tanatosa i uwolnijcie go.
Wróćcie przed zachodem słońca dwudziestego-czwartego czerwca albo zginiecie.

Niedokończona przepowiednia ElliEdytuj

Na północy, poza władzą bogów, spoczywa korona legionu.
Spadając z lodu, syn Neptuna w toń pogrąży...

Spis TreściEdytuj

Książka nie posiada klasycznych tytułów rozdziałów, jednak każdy rozdział został nazwany imieniem jednego z jej głównych bohaterów i ponumerowany cyframi rzymskimi. Syn Neptuna zawiera pięćdziesiąt dwa rozdziały poświęcone Percy'emu, Hazel i Frankowi. Każdej z postaci poświęcone są cztery rozdziały, po których przechodzi się do następnego bohatera.

Imię Numer Rozdziału
Percy I, II, III, IV, XIII, XIV, XV, XVI, XXV, XXVI, XXVII, XXVIII, XXXVII, XXXVIII, XXXIX, XL, XLIX, L, LI, LII
Hazel V, VI, VII, VIII, XVII, XVIII, XIX, XX, XXIX, XXX, XXXI, XXXII, XXXIX, XLI, XLII, XLIII, XLIV
Frank IX, X, XI, XII, XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXXIII, XXXIV, XXXV, XXXVI, XLV, XLVI, XLVII, XLVIII

Zagraniczne okładkiEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Riordan zadedykował tę książkę swojej żonie Becky z dopiskiem: z którą dzielę moje schronienie w Nowym Rzymie. Nawet Hera nie sprawi, bym o Tobie zapomniał.
  • Akcja książki dzieje się dokładnie sześć miesięcy po wydarzeniach z poprzedniej części, choć Percy uważa, że Hera odebrała mu 8 miesięcy życia. Tak samo uważał Jason, który również stracił te dwa miesiące.
  • Syn Neptuna ma najwięcej przepowiedni ze wszystkich książek Ricka.
  • Książka zaopatrzona jest w okładkę z Percym, która jako jedyna ze wszystkich innych nie przedstawia go od frontu.