Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Książka.pngCytat (tabs).png

Niesamowite przygody młodych bohaterów zaczynają się w „innym obozie” półbogów, a potem przenoszą ich daleko, do krainy, nad którą bogowie nie mają już władzy. Pojawiają się nowi herosi, odżywają straszliwe potwory i rodzą się nowe przerażające istoty, a wszystko to ma związek ze spełnianiem się Przepowiedni o Siedmiorgu.

— Galeria Książki

Syn Neptuna – drugi tom z serii Olimpijscy Herosi, autorstwa Ricka Riordana. W księgarniach pojawiła się 2011 roku. Natomiast Polską premierę miała w 2012 roku.

Opis

PERCY MA ZAMĘT W GŁOWIE

Budzi się z długiego snu i nie pamięta zbyt wiele poza własnym imieniem. Nie odzyskuje pamięci nawet wówczas, gdy wilczyca Lupa mówi mu, że jest półbogiem, i uczy go władania magicznym mieczem. Odbywa wędrówkę, podczas której musi pokonać wiele potworów, i w końcu trafia do Obozu Jupiter… ale i tutaj niczego sobie nie przypomina. Pamięta tylko jeszcze jedno imię: Annabeth.

HAZEL POWRÓCIŁA Z TAMTEGO ŚWIATA

W poprzednim życiu starała się być posłuszną córką, choć jej matka wykorzystywała szczególny „dar” córki, by zaspokoić swoją chciwość. Kiedy więc tajemniczy Głos opętał matkę i jej ustami nakazał użyć owego „daru”, by obudzić wielkie zło, Hazel zbyt późno zdobyła się na odwagę, by mu się sprzeciwić. Na skutek jej błędu zagrożone są losy całego świata. Teraz Hazel marzy tylko o tym, by uciec od tego wszystkiego na zaczarowanym koniu, który pojawia się w jej snach.

FRANK JEST NIEZDARĄ

Choć jego babcia twierdzi, że ich przodkowie byli potężnymi bohaterami, a on sam może się stać, kim tylko zechce, Frankowi nie jest łatwo w to uwierzyć. Nie wie nawet, kim jest jego ojciec. Ma nadzieję, że okaże się nim Apollo, bo strzelanie z łuku to jedyne, w czym chłopak jest dobry – choć nie aż tak dobry, by odnosić sukcesy w obozowych manewrach. Wstydzi się swojej niezdarności, zwłaszcza w towarzystwie Hazel, najbliższej przyjaciółki. To właśnie jej postanawia powierzyć swój największy sekret.

Streszczenie

Rozdział I – Percy

Percy od kilku dni był ścigany przez dwie gordony - Euryale i Steno siostry Meduzy, chcące pomścić śmierć siostry. Herosowi udało się uciec po ogłuszeniu Steno oraz chwilowej śmierci Euryale, tej pierwszej zabrał tace na, której zjechał ze stromego wzgórza.

Rozdział II – Percy

Po chwilowym uwolnieniu się od gordon Percy spotkał starą hipiskę, która tłumaczy mu, że drzwi które w tamtym momencie widział po drugiej stronie ulicy to nie tunel obsługi technicznej tylko wejście do obozu. June, bo tak się przedstawiła nieznajoma poprosiła go o pomoc. Chce by przeniósł ją przez szosę, rzekę i odprowadził ją do obozu. Udało im się uciec od gordon w ostatnim momencie. Hazel powiedziała, że to ona zajmie się tymi potworami, a Frank ma ich odprowadzić do obozu. Chłopak próbował protestować, ale ostatecznie uległ swej towarzyszce. Percy pytał się dokąd idą, a June odpowiedziała, że tam gdzie prowadzą wszystkie drogi... do Rzymu. Frank przestawił mu obiekt widziany wówczas przez herosa jako Obóz Jupiter. Trójka herosów i June próbowała przeprawić się przez rzekę by uciec gorgonom. Hazel poszła pierwsza, Percy z June za nią, a Frank został zabezpieczając tyły. Staruszka powiedziała, że jeśli wejdzie do rzeki, która ma moc prawdziwego Tybru, rzeki Imperium straci swój dar Achillesa. Percy jednak wszedł do rzeki i zostawił na drugim brzegu boginię. W tamtym momencie brama się otworzyła i wypadło z niej mnóstwo nastolatków w zbrojach.

Rozdział III – Percy

Rozdział IV – Percy

Rozdział V – Hazel

Rozdział VI – Hazel

Rozdział VII – Hazel

Rozdział VIII – Hazel

Rozdział IX – Frank

Rozdział X – Frank

Rozdział XI – Frank

Rozdział XII– Frank

Bohaterowie

Główni bohaterowie

Bohaterowie poboczni

Postacie trzecioplanowe

Przepowiednie

Przepowiednia Marsa

Po zakończonych manewrach i uznaniu Franka Zhanga przez Marsa, bóg wojny napisał na kartce nietypową przepowiednię.

Powędrujcie na Alaskę.
Znajdziecie Tanatosa i uwolnijcie go.
Wróćcie przed zachodem słońca dwudziestego-czwartego czerwca albo zginiecie.

Niedokończona przepowiednia Elli

Na północy, poza władzą bogów, spoczywa korona legionu.
Spadając z lodu, syn Neptuna w toń pogrąży...

Lista rozdziałów

Podobnie jak inne tomy serii Olimpijscy Herosi, Syn Neptuna nie posiada klasycznych tytułów rozdziałów, jednak każdy rozdział został nazwany imieniem jednego z jej głównych bohaterów i ponumerowany cyframi rzymskimi. Syn Neptuna zawiera pięćdziesiąt dwa rozdziały poświęcone Percy'emu Jacksonowi, Hazel Levesque i Frankowi Zhangowi. Każdej z postaci poświęcone są cztery rozdziały, po których przechodzi się do następnego bohatera. Najwięcej rozdziałów zostało poświęconych Percy'emu, a najmniej − Frankowi.

Imię Numer Rozdziału
Percy Jackson I, II, III, IV, XIII, XIV, XV, XVI, XXV, XXVI, XXVII, XXVIII, XXXVII, XXXVIII, XXXIX, XL, XLIX, L, LI, LII
Hazel Levesque V, VI, VII, VIII, XVII, XVIII, XIX, XX, XXIX, XXX, XXXI, XXXII, XXXIX, XLI, XLII, XLIII, XLIV
Frank Zhang IX, X, XI, XII, XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXXIII, XXXIV, XXXV, XXXVI, XLV, XLVI, XLVII, XLVIII

Błędy

  • Akcja książki dzieje się dokładnie sześć miesięcy po wydarzeniach z poprzedniej części, choć Percy uważa, że Hera odebrała mu osiem miesięcy życia. Tak samo uważał Jason w Zagubionym Herosie, który również stracił te dwa miesiące.

Zagraniczne okładki

Ciekawostki

  • Rick Riordan zadedykował tę książkę swojej żonie Becky z dopiskiem: z którą dzielę moje schronienie w Nowym Rzymie. Nawet Hera nie sprawi, bym o Tobie zapomniał.
  • Książka zaopatrzona jest w okładkę z Percym, która jako jedyna ze wszystkich innych nie przedstawia go od frontu.
Advertisement