Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

A może mam ci powiedzieć o krowach? Wiesz, że codziennie z oddechami i pierdnięciami każdej krowy uwalnia się prawie czterysta litrów metanu? Czy ty w ogóle masz pojęcie, jak to wpływa na mój układ oddechowy?

— Szu do Sadie; Cień Węża

Szuegipski bóg powietrza będący jednym z pierwszych bogów oraz ojcem Nut i Geba. Jego żoną jest Tefnut, która jednocześnie jest siostrą boga.

Historia

Mitologia

Kiedy dzieci Szu, Nut i Geb chcieli mieć dzieci, Ra dowiedział się o przepowiedni głoszącej utratę swojego tronu przez jedno z ich dzieci. Zabronił rodzić Nut żadnego dnia lub nocy roku, jednak kiedy go przechytrzyła grając z Chonsu, król bogów nakazał Szu rozdzielić nieszczęśliwych kochanków na zawsze; miała to być bowiem ich wieczna kara.

Kroniki Rodu Kane

Czerwona Piramida

Pomimo iż Szu osobiście nie pojawił się w książce, Nut wyjaśniła jego rolę podczas rozmowy z Sadie Kane. Bóg wiatru wezwał błyskawicę kiedy Nut przykładowo wyciągnęła ręce w kierunku ziemi aby dostać się do męża. Później, kiedy Sadie dostarczyła Gebowi list od żony, rozwiał uformowany z gwiazd jej obrazek.

Ognisty Tron

Podczas misji ratunkowej dla Sadie, Walt i Carter użyli magicznego amuletu związanego z Szu. Dzięki niemu, byli w stanie przywołać podmuch wiatru i skoczyć na most Warteloo.

Cień Węża

Kiedy Anubis i Sadie tańczyli na szkolnym balu w Brooklyńskiej Akademii Talentów, Szu przeszkodził im w romantycznym momencie, oddzielając swojego prawnuka od nastolatki. Bóg był zniesmaczony zachowaniem boga i mag, a szczególnie zachowaniem Anubisa który nie przestrzegał zasad nie wtrącania się w sprawy śmiertelników bez śmiertelnego ciała. Poinformował także dziewczynę, że jej "kolega" jest na standardy bogów po prostu dzieciakiem. Anubis próbował powiedzieć Sadie o pomyśle Walta Stone'a, wedle którego bóg umarłych miał zamieszkać w jego ciele, jednak został zabrany do Duat. W tym samym czasie Szu dostarczył do BAT Leonida, który potajemnie praktykował jego ścieżkę i chciał pomóc Kane'om i ich nomowi w walce z Apopisem.

Później, kiedy Carter Kane wezwał bogów do walki, był jednym z wielu bogów którzy odpowiedzieli na jego wezwanie i pomagał powstrzymać Apopisa, do czasu aż Carter i Sadie zniszczył jego cień. Po skończonej bitwie razem z większością bogów powrócił na zawsze do Duat, oczywiście z wyjątkiem Anubisa. Jako że Anubis miał od tamtego czasy śmiertelne ciało, nie powinien się już wtrącać, jednak Walt/Anubis i Sadie żartowali później, że pewnie będzie ich obserwował.

Wygląd

Kiedy Szu przerwał taniec Anubisa i Sadie w Cieniu Węża, ubrany był w mundur RAF-u z czasów II wojny światowej: gogle, skórzany hełm, szalik i kurtkę lotnicza. Tak naprawdę jednak jego kształt ciągle się zmieniał: tworzyły go przywiane śmieci, np. suche liście, grudki ziemi, świstki papieru.

Podczas noszenia swojego tradycyjnego, egipskiego stroju, miał standardowo nagi tors, białą spódniczkę i przepaskę biodrową oraz strusie pióro uczepione plecionej opaski.

Charakter

W książce, ku nieszczęściu niektórych, Szu jest bardzo bezwzględny i lojalny. Bez litości przez wieki rozdziela swoje dzieci, a później także Anubisa i Sadie w tak miłym dla nich momencie. Jest bardzo lojalny wobec Ra: nie sprzeciwiał się jego rozkazom, wykonywał jego wolę, a później także wolę Rady Bogów (Horusa i Izydy), co tylko utwierdza tezę jego lojalności wobec (tylko i wyłącznie) króla.

Umiejętności

Jako jeden z pierwszych bogów, Szu jest naprawdę potężny, chociaż nie są jego moce całkowicie opisane.

  • Magia żywiołów:
    • Magia powietrza – jako bóg powietrza ma pełną kontrolę nad wiatrem. Mógł go w każdej chwili przywołać i użyć do własnych celów.

Ciekawostki

  • Jego głównymi miejscami kultu były miasta Heliopolis i Leontopolis.
Advertisement