Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

The Cursed Carnival and Other Calamities: New Stories About Mythic Heroes (nieoficjalne tłumacznie: Przeklęty karnawał i inne problemy: nowe historie o mitologicznych bohaterach) − dodatek do serii wydawniczej Rick Riordan Przedstawia, stanowiący zbiór opowiadań o różnych mitologiach. Znajdują się tam opowiadania autorstwa Roshani Chokshi, Jennifer Cervantes, Yoon Ha Lee, Carlosa Hernandeza, Kwame Mbalii, Rebeccy Roanhorse, Tehlor Mejii, Sarwat Chaddy, Graci Kim oraz Ricka Riordana. Amerykańska premiery książki miała miejsce 28 września 2021 roku, natomiast polska nie jest na ten moment znana.

Opis

Jaskiniowy potwór... opuszczony demon... duch, który chce wymazać historię... komendant zabójca... To tylko niektóre z wyzwań, przed którymi stają młodzi bohaterowie tej niezwykle zabawnej antologii.

Wszyscy bohaterowie, oprócz jednego, pojawili się wcześniej w popularnych książkach wydanych przez Rick Riordan Przedstawia. Spotkasz się ponownie z Aru Shah, Zanem Obispo, lisim duchem Min, Salem i Gabi, Gumowym Dzieckiem, Nizhoni Begay, Paoą Santiago, Sikanderem Azizem i Riley Oh. Kto jest nowym bohaterem? Przeczytaj opowiadanie Ricka Riordana, aby się dowiedzieć!

Do tej kolekcji przyczyniło się dziesięciu najlepiej sprzedających się i nagradzanych autorów średniej klasy: Roshani Chokshi, JC Cervantes, Yoon Ha Lee, Carlos Hernandez, Kwame Mbalia, Rebecca Roanhorse, Tehlor Kay Mejia, Sarwat Chadda, Graci Kim i Rick Riordan, który również służył jako redaktor.

Kultury reprezentowane przez te opowieści o głosach własnych to: indyjska, mezoamerykańska, koreańska, kubańska, rdzennoamerykańska, afrykańska, nawaho, meksykańska, mezopotamska i celtycka.

W tej kolekcji dynamicznych i zabawnych opowieści przygodowych każdy znajdzie coś dla siebie, pokazując, czego trzeba, by zostać bohaterem w dowolnym czasie, miejscu i wszechświecie.

Rozwój

Pierwsze wzmianki o samym pojawieniu się książki pojawiły się podczas tournée Ricka Riordana po Stanach Zjednoczonych jesienią 2020 roku, spowodowanego premierą jednej z jego książek, Wieży Nerona. Autor ogłosił wtedy, że wraz z innymi autorami oraz wydawcami Rick Riordan Przedstawia, planują wydać zbiór opowiadań z wszystkim wydanych jak na razie książek z serii. Zostało to później przekazane dalej przez The Half Blood Report Podcast[1] − znane studio fanów twórczości Ricka Riordana, które tworzy podcasty o jego twórczości.

24 stycznia 2021 roku Rick potwierdził oficjalnie prace nad The Cursed Carnival and Other Calamities: New Stories About Mythic Heroes na swojej stronie internetowej[2]. Stwierdził również, że w zbiorze pojawi się jego autorskie opowiadanie o mitologii irlandzkiej, zatytułowane My Life as a Child Outlaw (nieoficjalne tłumaczenie: Moje życie jako dziecka wyjętego spod prawa).

29 stycznia Carlos Hernandez stwierdził na Twitterze, że jego opowiadanie będzie dotyczyło jednorożców[3]. 4 marca 2021 roku Becky Riordan, żona Ricka, zdradziła na Twitterze, że trwają prace nad okładką[4].

5 marca 2021 roku Kwame Mbalia, odpowiadając na pytanie dotyczące The Cursed Carnival and Other Calamities, potwierdził, że w zbiorze pojawi się opowiadanie, w którym pojawi się Gumowa Mała, jedna z bohaterów jego serii. Ujawnił również tytuł jego opowiadania – The Gum Baby Files[5].

25 marca 2021 roku Jennifer Cervantes opublikowała na swoim Instagramie tylną część okładki The Cursed Carnival and Other Calamities. Powiedziała również, że pojawi się tam „droga” do spin-offu o jednej z bohaterek Posłańca Burzy, Ren Santiago (Lords of Night).

7 kwietnia tego samego roku ReadRiordan opublikowało na swojej stronie okładkę oraz opis książki[6].

12 kwietnia 2021 roku na stronie Word Wonders został opublikowany wywiad z Graci Kim. Autorka ujawniła, że scena z okładki, jak i opowiadanie napisane przez nią, będzie opowiadało o siostrach Riley i Hattie, które udają się na Gifted Carnival (pl. Karnawał Uzdolnionych), gdzie muszą uratować dzieci przed pewnym jajecznym duchem[7].

13 września 2021 roku Kwame Mbalia na swoim Twitterze ujawnił, że saga, którą tworzy o Gumowej Małej ma miejsce pomiędzy drugą a trzecią książką[8].

Bohaterowie

Lista rozdziałów

  • The Gum Baby Files − mitologia afrykańska i afrykańsko-amerykańska; Kwame Mbalia
  • My Life as a Child Outlaw − mitologia irlandzka; Rick Riordan

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy zbiór opowiadań, nie napisany wyłącznie przez kogoś z rodziny Riordan.
  • The Cursed Carnival and Other Calamities: New Stories About Mythic Heroes jest pierwszym dodatkiem do serii Rick Riordan Przedstawia.
    • Jest to również pierwsza książka, w której pojawiają się bohaterowie różnych uniwersów.

Przypisy

Advertisement