Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia
Książka.pngCytat (tabs).png

Zobaczyłem walkirie, Magnusie. Kobiety na koniach krążące nad naszym pułkiem! W końcu uwierzyłem w to, co mama mówiła mi zawsze: że moim ojcem jest Tyr. Te szalone historie o skandynawskich bogach w Bostonie... I właśnie wtedy zrozumiałem, że... Nie ma sprawy. Niech się stanie, co ma się stać. Jeśli mój tata jest bogiem męstwa, powinienem się postarać, by był ze mnie dumny.

Thomas Jefferson Jr. – kombatant wojny secesyjnej, einherji mieszkający na XIX piętrze Hotelu Walhalla. Nazywany przez przyjaciół w skrócie T. J. Jest nordyckim półbogiem – synem Tyra, boga wyzwań, i zbiegłej niewolnicy.

Historia

Wczesne życie

Urodził się w Bostonie, w latach czterdziestych XIX wieku, jako syn Tyra i zbiegłej z Południa niewolnicy. Jako szeregowiec należał do Pięćdziesiątego Czwartego Ochotniczego Pułku Piechoty Massachusetts, gdzie brał czynny udział w wojnie secesyjnej.

Śmierć

Thomas zginął w ataku na Fort Wagner w Karolinie Południowej w 1863 roku, przeżywszy około dziewiętnaście lat. Podczas walki, na T.J-ego zwrócił uwagę porucznik konfederatów. Pułk chłopaka czekał na rozkaz do szturmu na fortyfikacje, jednak ogień przeciwników był przytłaczający. Po chwili w szeregach wroga powstał oficer konfederacki, Jeffrey Toussaint, i wyzwał syna Tyra na pojedynek. Ten nie mógł i nie chciał odmówić. Niestety, zginął. Jefferey również stracił życie podczas tej walki.

Po śmierci jego dusza została zabrana do Walhalli, gdzie odrodził się i zamieszkał na 19. piętrze Hotelu, przeznaczonym dla najmłodszych einherjarów. Przez 50 lat codziennie zabijał Jeffery'ego, ale w końcu zrozumiał, że nie ma co chować urazy i dał sobie spokój.

Gdy tam dotarł przez długi czas kłócił się z innym mieszkańcem jego piętra, berserkiem Halfbornem Gundersonem. Po jakimś czasie pogodziła ich zmarła w 1972 roku Mallory Keen.

Magnus Chase i Bogowie Asgardu

9 z Dziewięciu Światów

Thomas Jefferson był narratorem opowiadania poświęconego Helheimowi. W tej historii bogini Hel, pod groźbą torturowania jego matki, kazała mu schwytać psa Garma. W krainie zmarłych T.J. natknął się na boga Baldra (był to mieszkaniec Helheimu, który zginął, zabity przez strzałę z jemioły). Chłopak przypomniał sobie, że za życia znał psa, który zachorował po zjedzeniu jemioły. Poprosił syna Friggi, aby ten pożyczył mu swoją strzałę, na co Baldr się zgodził. Podczas konfrontacji z Garmem Thomasowi udało się sprawić, że pies połknął jemiołę, i zwabić potwora do jego jaskini. Za wypełnienie misji Hel wysłała go z powrotem do Walhalli.

Wygląd

T.J. na ReadRiordan

Thomas Jefferson junior wyglądał na gościa w moim wieku. Miał krótkie kręcone włosy, był chudy, a przez ramię przewiesił karabin. Jego granatowa wełniana kurtka miała mosiężne guziki i dystynkcje na rękawie – domyśliłem się, że to mundur czasów wojny secesyjnej.

— Magnus o T. J.-u; Miecz Lata

Thomas był chudy i miał krótkie, kręcone włosy. Chodził zazwyczaj w granatowej, wełnianej kurtce mundurowej z mosiężnymi guzikami i dystynkcjami na rękawach oraz z karabinem przewieszonym przez ramię, wyposażonym w bagnet z kościanej stali. Był czarnoskóry.

Podczas walki z olbrzymem Hrungnirem, po tym jak przebił jego serce bagnetem, kawałek szrapnela wbił się w miejsce nad jego prawym okiem. Ponieważ wielki ból sprawiało wyjmowanie go, kawałek pozostał w jego czole.

Na szyi ma bliznę po pocisku Minie, który zranił go podczas pierwszej bitwy w jakiej brał udział jako żołnierz Unii.

Charakter

Jest sercem i duszą naszej drużyny, jej energią, która nigdy nie zawodzi. Pokonał olbrzyma Hrungnira swoim wiernym karabinem Springfield 1861 i nosi odłamek krzemienia z serca olbrzyma nad okiem jak zaszczytny order.

Magnus Chase podczas flytingu z Lokim; Statek Umarłych

T.J. był najbardziej dojrzały z całej drużyny Magnusa. Był dosyć opanowany i rzadko kiedy się wściekał. Traktował swoich przyjaciół z szacunkiem i starał się być przyjacielski w stosunku do nowych einherjarów, którzy trafiają na 19 piętro. Był też lojalny, bohaterski i nie znosił niewolnictwa (jako iż sam był synem niewolnicy). Po swoim ojcu odziedziczył też to, że nie potrafił odmówić żadnego wyzwania. Ta cecha doprowadziła też do jego wczesnej śmierci (przyjęcie wyzwania do walki Jeffrey'a Toussainta).

Relacje

Rodzina

Tyr

T.J. po raz pierwszy spotkał się ze swoim ojcem po misji powstrzymania Ragnaröku. Kiedy doszło do ich spotkania, mimo że wcześniej syn Tyra nie żywił do niego ciepłych uczuć, zachowywali się względem siebie przyjaźnie.

Pani Jefferson

Thomas bardzo kochał swoją matkę. Po dostaniu się do Walhalii, nieustannie o niej myślał.

Magnus, przyjaciel Thomasa

Przyjaciele

Magnus Chase

Magnusa i T.J.-a od początku łączyła przyjaźń. Syn Tyra i syn Freja zaprzyjaźnili się do tego stopnia, że ten pierwszy przeciwstawił się rozkazowi Gunilli.

Alex Fierro

Z początku T.J. miał mieszane uczucia co do Alex/a, lecz w pewnym momencie się to zmienia. Syn Tyra i dziecko Lokiego, stają się przyjaciółmi na dobre i na złe.

Halfborn Gunderson

Po swojej śmierci, Thomas i Halfborn zostali wrogami, jednak dzięki Mallory udało się zakończyć tą relację. Od tamtej pory są bliskimi przyjaciółmi i sojusznikami.

Mallory Keen

Mallory i T.J nie są w tak bliskiej relacji jak syn Tyra i np. Magnus, lecz nie czyni ich to wrogami. To właśnie dzięki niej T.J. i Halfborn się zaprzyjaźnili. Lubią się, chociaż Jefferson czasem dokucza Mallory.

Samira al-Abbas

Oboje są do siebie pozytywnie nastawieni. Uważają się za sojuszników.

Blitzen

Blizen i T.J. są przyjaciółmi i z chęcią walczą u swego boku.

Hearthstone

Lubią spędzać ze sobą wolny czas. Ponieważ Heartstone jest głuchy, T.J. może bez końca opowiadać mu swoje bardziej lub mniej ciekawe historie.

Ciekawostki

  • Miał obsesję na punkcie zdobywania wzgórz.
    • Może to być pozostałość po przeżyciach z wojny secesyjnej.
  • Według Mallory, T.J. był mniej wkurzający od Magnusa.
  • Z Jackiem łączyło go zamiłowanie do imprezowania.
  • Tak samo jak Magnus, T.J. pochodził z Bostonu.
  • Jest drugą z trzech poznanych postaci z książek Ricka Riordana o imieniu Thomas.
  • W książce 9 z Dziewięciu Światów można odnieść wrażenie, że Hel czuła coś do niego.
  • Zna kilka piosenek z czasów 54. Pułku Piechoty Massachusetts.
Advertisement