Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia
Artykuł na podstawie RRP
Rick Riordan Presents logo.png

Ten artykuł jest częścią Rick Riordan Przedstawia i nie jest częścią uniwersum opracowanego przez Ricka Riordana!
Zawarte w nim informacje nie są kanoniczne dla uniwersum kreowanego przez Ricka!

Jeśli to rzeczywiście są Pandawowie, to fakt, że akurat ciebie wybrano na ich pomocnika, jest jak niezwykle zabawna ironia losu. – Śmiech Urwaśi zabrzmiał jak dzwoneczki gunghru. – Ale nie wierzę ci. Dusze Pandawów są uśpione od końca wojny Mahabraty. Dlaczego miałyby się pojawić akurat teraz?

— Urwaśi do Bu

Urwaśi – przywódczyni apsar, niebiańska tancerka oraz członkini Rady Strażników.

Historia

Pewnego razu czcigodni bracia mędrcy, Nara i Narajana, medytowali w świętym sanktuarium świątynnym Badrinath położonym w Himalajach. Indra, król dewów, nie chciał, aby mędrcy za sprawą medytacji zdobyli boskie moce. Wysłał, więc do nich boga miłości, Kamadewę, aby trafił ich strzałami, odprawił wiosenny rytuał Wasanty i rozproszył ich apsarami. Nara i Narajana zdali sobie sprawę z tego, że Indra próbował złamać ich pokutę, więc postanowili pokazać mu prawdziwe piękno. Narajana uderzył go w udo kwiatem i stworzył kobietę tak piękną, że apsary Indry pozostały niezrównane. Została ona nazwana Urvaśi, od ur – sanskryckiego słowa określające udo. Po zakończeniu medytacji mędrcy podarowali Urwaśi Indrze, a ona zajęła dumne miejsca na dworze króla bogów.

Urvaśi zakochała się kiedyś w przystojnym królu Pururawasie i w miłosnym szale rzuciła się na niego. Mimo, że król był już żonaty, oboje spotykali się potajemnie i spiskowali, aby mogli być razem pomimo ogromnej różnicy w swoich światach. Została ona jego królową, jednak pewnego razu, kiedy Pururawasie postanowił sprawdził dziewicę nad rzeką, Urwaśi uciekła od niego co w rezultacie sprawiło, że król zamienił się w pnącza[2].

W Mahabharacie Urwaśi próbowała zawiązać bliską relację z Ardźunem, kiedy ten odwiedzał swojego ojca Indrę. Pandawa odrzucił, jednak jej zaloty, gdyż Pururawas był jego własnym przodkiem a Urwaśi jego matką. To mimo wszystko rozgniewało apsarę, która obłożyła go klątwą mającą odebrać mu po upływie roku męskość. W tej sytuacji Ardźuna podał się za eunucha, przyjął imię Brihannala i odtąd uczył śpiewu oraz tańca księżniczki z królestwa Wirata.

Rick Riordan Przedstawia

Kroniki Pandawów

Aru Shah i koniec czasu

Urwaśi pojawiła się, gdy reinkarnacje Pandawów, Aru Shah i Mini Kapoor-Mercado-Lopez przybyły na Niebiański Dwór z wizytą do Rady Strażników. Zmaterializowała się ona na swoim tronie i wyśmiała fakt, że reinkarnacjami dawnych wojowników miały być dziewczynki, a ich pomocnikiem dawny zły czarownik Śakuni pod postacią gołębia Bu. Zaproponowała poddać nastolatki Uznaniu, a gdy okazało się, że są duchowymi córkami Indry i Jamy była tym faktem bardzo zszokowana. Następnie dał Pandawom magiczne tatuaże przedstawiające dni umożliwiające teleportacje do kluczy do bram Królestwa Śmierci.

Gdy Śpiący został powstrzymany, Urwaśi uczy Aru i Mini tańca, i etykiety przez trzy dni w tygodni. Bardzo ją śmieszyło to, że Aru zbłaźniła się przed jej siostrzeńcem, Aidenem.

Charakter

Jako przywódczyni Apsar, Urwaśi jest bardzo dumną, ale również i kochającą osobą, która nie przyjmuje odmowy.

Wygląd

Bransoletki Urwaśi

Urwaśi jest apsarą o ciemnej skórze i czarnych włosach, które zaplata w niezbyt porządny warkocz, który opada jej na jedno ramię. W chwili spotkania z Mini i Aru była ubrana w czarne leginsy i górę od salwar kamiz[3], która sprawiałaby wrażenie zwykłej bawełnianej bluzki, gdyby nie to, że połyskiwała jak utkana poświata księżycowa. Na kostkach miała bransoletki grunghu z lśniącymi dzwoneczkami. Wyglądała jakby właśnie wyszła z próby tańca, co zapewne mogło stanowić prawdę.

Ciekawostki

  • Historia miłosna Urwaśi i króla Pururawasa jest jedną z najczęściej powtarzanych opowieści w Indiach.
    • Klan Kuru, do którego należeli Pandawowie, wywodził się właśnie od Urwaśi i Pururawasa.
  • Imię Urwaśi oznacza ta, która może kontrolować serca innych.
  • Na stronie ReadRiordan zostało stwierdzone, że Urwaśi jest boginią[4].

Przypisy

Advertisement