FANDOM

Will Solace
To ja jestem uzdrowicielem. Wyczułem ciemność w twojej ręce w chwili, kiedy jej dotknąłem. Nawet, jeślibyś dotarł do namiotu, nie byłbyś w stanie walczyć. Ale nie dotrzesz. Jedno potknięcie i nie wrócisz. Nie będziesz podróżował cieniem. Zalecenie lekarza.

–Will do Nica di Angelo, „Krew Olimpu

Will Solace – półboski syn Apollina oraz Naomi Solace. Uzdrowiciel w Obozie Herosów. Po zaginięciu Michaela Yew, który został uznany za zmarłego, został grupowym domku nr 7. W związku z Nikiem di Angelo.

Historia Edytuj

Nieznana jest dokładna historia Willa. Jego rodzice, Apollo, grecki bóg sztuki i medycyny oraz Naomi Solace, piosenkarka alternatywnego country poznali się w Austin w stanie Teksas. Przed 2009 rokiem trafił do Obozu Herosów, najprawdopodobniej był przyprowadzony przez jednego z satyrów.

Percy Jackson i Bogowie OlimpijscyEdytuj

Ostatni OlimpijczykEdytuj

Will został głównym przywódcą domku Apollina, po tym, jak zaginął Michael Yew (herosi uznali półboga za zmarłego). Gdy Annabeth Chase została poważnie ranna przez atak Ethanna Nakamury, syn Apollina uleczył ją. Przeżył on wojnę z Kronosem.

Olimpijscy Herosi Edytuj

Zagubiony HerosEdytuj

Will przybył nad jezioro kajakowe, po tym, jak latający rydwan rozbił się przez atak venti. Annabeth. Dziewczyna pożyczyła od niego wcześniej pojazd i przepraszała Solace za jego zniszczenie oraz obiecała odbudować mu rydwan. Następnie syn Apollina był obecny przy uznaniu przez Hefajstosa Leo Valdeza, który przybył na rydwanie wraz z Piper McLean i Jasonem Gracem. Zgłosił się na ochotnika, by oprowadzić nowego mieszkańca Dziewiątki.

Chłopak oprowadzając Leona zaprowadził go do domku Hefajstosa, gdzie przedstawił go aktualnemu grupowemu, Jake'owi Masonowi. Następnie zaprowadził go do kuźni i widząc, że był w dobrych rękach, opuścił domek.

Will był później obecny podczas ogniska, kiedy to wygłoszona została przepowiednia o uwolnieniu Hery oraz Piper została uznana przez Afrodytę.

Ostatni raz w książce, był widziany podczas narady grupowych, kiedy to Jason opowiedział Grekom o Obozie Jupiter, gdzie znajdował się Percy Jackson.

Krew Olimpu Edytuj

Will wraz z Lou i Cecil wysłani zostali na przeszpiegi, po drodze spotykają Nico.

WyglądEdytuj

Will był wysokim, opalonym chłopakiem o cerze pełnej piegów. Swoimi jasnymi włosami i niebieskimi oczami przypominał Nicowi Jasona Grace'a, ale wyglądał spokojniej. Można było go pomylić ze zwykłym nastolatkiem na ulicy. Apollo wspominał, że Will bardzo przypominał swoją matkę, Naomi – miał łagodne oczy, naturalny uśmiech, a jego włosy wywijały się charakterystycznie nad uszami. Według Leona syn Apollina uśmiechał się całkiem uroczo.

CharakterEdytuj

A Will Solace... Nico musiał zrewidować swoją opinię na temat syna Apollina. Zawsze uważał Willa za wyrozumiałego i wyluzowanego. Najwyraźniej jednak potrafi być również uparty i denerwujący.

Nico di Angelo, „Krew Olimpu

Można wywnioskować, że Will był miłym i wesołym, ale również upartym chłopakiem. Jeżeli czegoś chciał, to postawi na swoim. Był typem pocieszyciela, co udowadnia podczas rozmowy z Clarisse lub traktowaniu uczłowieczonego Apolla. Mimo że wydawał się rozluźniony, był bardzo odpowiedzialny i stanowczy. Jeśli coś postanowił, to lepiej było to zrobić – tak samo stwierdził, że Nico miał zostać w infirmerii i koniec, żadnych "ale". Zamiast odwrócić wzrok od di Angelo i ukazać skruchę, nadal wytrwale patrzył w jego oczy. Prawdopodobnie nie oceniał nikogo powierzchownie i po tym, jakie miał zdolności lub wyglądał. Już jako dwunastolatek miał wielkie zdolności lecznicze, które przyczyniły się w wielkich sytuacjach, jak uleczenie Annabeth, czy wielu innych rannych herosów. Mimo wszystko nie był nimi do końca zadowolony i żałował, że nie był tak uzdolniony, jak rodzeństwo.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego nazwisko Solace po angielsku znaczy pocieszenie.
    • Jego nazwisko Solace może być również nawiązaniem do jego ojca, gdyż słowo sol po łacinie znaczy słońce.
  • Jego imię z języka angielskiego oznacza wolę.
  • W Krwi Olimpu Nico uważał, że Will wygląda jak zamachowiec, tylko że za bardzo widać jego jasne włosy.
  • W Krwi Olimpu Will zasugerował Nico, że ten ma przyjazną twarz.
  • Odbierał poród satyrzątka Chucka Hedge'a – syna Melii i Gleesona Hedge'a.
  • Smucił go fakt, że był tylko uzdrowicielem.
  • Jako jedyny potrafił uspokoić Clarisse bez żadnych szkód.
  • Prawdopodobnie został grupowym siódemki w wieku trzynastu lat po zaginięciu Michaela.
  • Apollo rumienił się na myśl o jego mamie. Także związek Willa i Nica kojarzy mu się ze swoją wcześniejszą relacją z Hiakintosem.
  • Jedną z jego zdolności muzycznych było gwizdanie. Potrafił nim powalić wrogów, co zaprezentował w Krwi Olimpu.
  • Jego ship z Nikiem nazywał się Solangelo, co w tłumaczeniu na polski oznacza Słoneczny Anioł.
  • Podczas wywiadu Rick stwierdził, że Will wraz z Nikiem odegrają bardzo ważną rolę drugoplanową w The Tower of Nero.

PrzypisyEdytuj

  1. Rick Riordan's Instagram

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Will Solace

  • Moja opinia o Solangelo

    26 wiadomości
    • Peseusz napisał:Fakt, wtedy miałem zły dzień, a arty z Solangelo mnie jeszcze bardziej wkurzyły ;; I chyba faktycznie zmienię nazwę wą...
    • 00di-angelo00 napisał(-a):Peseusz napisał:Fakt, wtedy miałem zły dzień, a arty z Solangelo mnie jeszcze bardziej wkurzyły ;; I ch...
  • Reynico czy Solangelo ? A może jakieś inne (albo żadne xD) ?

    160 wiadomości
    • zdecydowanie Solangelo, ja uważam, że relacja Nica i Reyny to BFF lub coś w tym stylu. Nie czaje jak można to shipować po ujawnie...
    • Jak solangelo nie wypali to prosze shipować Nica z moją OC, czyli Luną. Ten ship chszczę... NINA XXXXXDDDDD