Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia

Wulkanrzymski bóg kowalstwa i ognia. Jego greckim odpowiednikiem jest Hefajstos.

Historia

Kult

Jest nazywany też Mulciberem. Oddawano mu cześć na Polu Marsowym. Jego święto, Vulcanalia, obchodzono 23 sierpnia. Podczas uroczystości wrzucano do ognia ryby, a także inne zwierzęta. Wzywano go zawsze podczas gaszenia pożarów. Od jego imienia pochodzi nazwa wulkanu jako tworu geologicznego. Wierzono, że odgłosy dochodzące z pobliskiego wulkanu – Etny − są wynikiem jego prac, gdyż był kowalem. Odlewał on groty strzał i zbroje dla Marsa, Minerwy oraz pioruny dla Jupitera.

Olimpijscy Herosi

Zagubiony Heros

Hefajstos został wspomniany przez Jasona Grace, kiedy grecki odpowiednik Wulkana, Hefajstos, uznał swojego syna Leona Valdeza. Wówczas Jason stwierdził, że młot, który unosił się nad głową jego przyjaciela jest symbolem Wulkana, na co Annabeth Chase go poprawiła, twierdząc, że to jedynie rzymskie imię boga ognia.

Później, kiedy Leo szedł do Dziewiątki wraz z Willem Solace, spytał się o to, co mówił wcześniej Jason. Wtedy syn Apollina stwierdził, że Wulkan to rzymskie imię Hefajstosa.

Apollo i Boskie Próby

Labirynt Ognia

Kiedy Lester Papadopoulos po opuszczeniu Labiryntu miał wizję przedstawiającą Kaligulę i Makrona, zauważył wulkan Wezuwiusz. Przypomniał sobie wówczas, że to Wulkan był odpowiedzialny za jego wybuch, bo „miał zły dzień”.

Tajne akta Obozu Jupiter. Dziennik rekrutki

Wulkan był kilkukrotnie wspomniany przez Claudię jako boski ojciec Blaise'a oraz Mamiuriusza Weturiusza.

Ciekawostki

  • W wywiadzie jego matka, Junona stwierdziła, że mimo, iż on i Mars mają ponad tysiąc lat, ilekroć są w jednym pokoju, zawsze walczą ze sobą jak dzieci[1].

Przypisy

Advertisement