Artykuł na podstawie RRP
Rick Riordan Presents logo.png

Ten artykuł jest częścią Rick Riordan Przedstawia i nie jest częścią uniwersum opracowanego przez Ricka Riordana!
Zawarte w nim informacje nie są kanoniczne dla uniwersum kreowanego przez Ricka!

Ta zabawna, trzymająca w napięciu i ekscytująca powieść przygodowa rozgrywająca się na południowym zachodzie Stanów Zjednoczonych porusza ponadczasowe kwestie, takie jak znaczenie rodziny i szacunek dla natury.
— Wydawnictwo Galeria Książki[1]

Wyścig do Słońca - samodzielna książka napisana przez Rebeccę Roanhorse, zredagowana przez Ricka Riordana i opublikowana przez serię wydawniczą Rick Riordan Przedstawia, która skupi się na mitach plemienia Navajo. Jej premiera amerykańska miała miejsce 14 stycznia 2020. Polska data premiery przeznaczona jest na 1 lipca 2020.

Rozwój[edytuj | edytuj kod]

Na stronie ReadRiordan zostało ujawnione, że miejsce akcji tej książki będzie w południowo-zachodniej części Stanów Zjednoczonych.[2]

Opis[edytuj | edytuj kod]

Uczennica siódmej klasy, Nizhoni Begay, od niedawna ma zdolność dostrzegania potworów, takich jak mężczyzna w eleganckim garniturze, który siedział na trybunach podczas jej meczu koszykówki. Okazuje się, że to pan Charles, nowy dyrektor rafinerii, w której pracuje jej tato. Mężczyzna jest niepokojąco zainteresowany Nizhoni, jej bratem Makiem, ich pochodzeniem z ludu Nawaho oraz legendą o Bohaterskich Bliźniętach. Dziewczyna wie, że pan Charles jest niebezpieczny, ale ojciec nie chce jej uwierzyć.

Kiedy następnego dnia tato znika, pozostawiając wiadomość: „Uciekajcie!”, rodzeństwo oraz najlepszy przyjaciel Nizhoni, Davery, wyruszają z misją ratunkową. Potrzebują jednak pomocy Świętych Ludzi Diné, którzy udają dziwaczne postacie, a ich wsparcie ma swoją cenę – dzieciaki muszą przejść serię prób, w których sama natura wydaje się zwracać przeciwko nim. Jeśli Nizhoni, Mac i Davery dotrą do Domu Słońca, otrzymają wszystko, co niezbędne, by pokonać potwory uwolnione przez pana Charlesa. Jednak Nizhoni będzie potrzebować czegoś więcej niż broni, by wypełnić swoje bohaterskie przeznaczenie…

Rozdziały[edytuj | edytuj kod]

  1. I Can See Monsters (pl: Widzę potwory)
  2. Blood Everywhere (pl: Wszędzie krew)

Bohaterowie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]