Riordanopedia

CZYTAJ WIĘCEJ

Riordanopedia
Advertisement
Riordanopedia
Artykuł na podstawie RRP
Rick Riordan Presents logo.png

Ten artykuł jest częścią Rick Riordan Przedstawia i nie jest częścią uniwersum opracowanego przez Ricka Riordana!
Zawarte w nim informacje nie są kanoniczne dla uniwersum kreowanego przez Ricka!

Ta zabawna, trzymająca w napięciu i ekscytująca powieść przygodowa rozgrywająca się na południowym zachodzie Stanów Zjednoczonych porusza ponadczasowe kwestie, takie jak znaczenie rodziny i szacunek dla natury.

— Wydawnictwo Galeria Książki[1]

Wyścig do Słońca − książka napisana przez Rebeccę Roanhorse, zredagowana przez Ricka Riordana i opublikowana przez serię wydawniczą Rick Riordan Przedstawia, która skupi się na mitach plemienia nawaho. Jej premiera amerykańska miała miejsce 14 stycznia 2020, natomiast polska odbyła się 1 lipca 2020.

Rozwój

Na stronie ReadRiordan zostało ujawnione, że miejsce akcji tej książki będzie w południowo-zachodniej części Stanów Zjednoczonych[2].

Opis

Uczennica siódmej klasy, Nizhoni Begay, od niedawna ma zdolność dostrzegania potworów, takich jak mężczyzna w eleganckim garniturze, który siedział na trybunach podczas jej meczu koszykówki. Okazuje się, że to pan Charles, nowy dyrektor rafinerii, w której pracuje jej tato. Mężczyzna jest niepokojąco zainteresowany Nizhoni, jej bratem Makiem, ich pochodzeniem z ludu Nawaho oraz legendą o Bohaterskich Bliźniętach. Dziewczyna wie, że pan Charles jest niebezpieczny, ale ojciec nie chce jej uwierzyć.

Kiedy następnego dnia tato znika, pozostawiając wiadomość: „Uciekajcie!”, rodzeństwo oraz najlepszy przyjaciel Nizhoni, Davery, wyruszają z misją ratunkową. Potrzebują jednak pomocy Świętych Ludzi Diné, którzy udają dziwaczne postacie, a ich wsparcie ma swoją cenę – dzieciaki muszą przejść serię prób, w których sama natura wydaje się zwracać przeciwko nim. Jeśli Nizhoni, Mac i Davery dotrą do Domu Słońca, otrzymają wszystko, co niezbędne, by pokonać potwory uwolnione przez pana Charlesa. Jednak Nizhoni będzie potrzebować czegoś więcej niż broni, by wypełnić swoje bohaterskie przeznaczenie...

Rozdziały

  1. I Can See Monsters (pl: Widzę potwory)
  2. Blood Everywhere (pl: Wszędzie krew)

Bohaterowie

Przypisy

Advertisement