FANDOM

Złodziej Pioruna. Powieść Graficzna

"Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy", tom I: Złodziej Pioruna (ang. Percy Jackson & the Olympians, Book One: The Lightning Thief) - komiks oparty na podstawie książek o przygodach Percy'ego Jacksona wydany w 2014 roku. Adaptacją zajmował się Robert Vendetti, rysunkami Attila Futaki, a kolorami Jose Villarrubia. Na język polski tłumaczyła go Agnieszka Fulińska.

OpisEdytuj

Mityczne potwory i bogowie olimpijscy dosłownie wychodzą z kart szkolnych podręczników dwunastoletniego Percy’ego Jacksona i pojawiają się w jego życiu. Co gorsza, wydaje się, że chłopiec rozgniewał kilku z nich. Piorun Piorunów Zeusa został ukradziony, a Percy jest głównym podejrzanym. Teraz on i jego przyjaciele mają zaledwie dziesięć dni, żeby odnaleźć i zwrócić skradzioną własność Zeusa i przywrócić pokój na targanym konfliktami Olimpie. Autor serii, Rick Riordan, połączył siły z kilkoma spośród wielkich nazwisk w świecie komiksu, by opowiedzieć o chłopcu, który musi odkryć zdradę potężniejszą niż sami bogowie.

Komiks a KsiążkaEdytuj

Fabuła komiksu i książki jest w większości ze sobą zgodna. Niektóre części zostały wycięte, a niektóre nie zostały szczegółowo opisane, ponieważ były w książce:

  • Nie ma odniesienia do Percy'ego lubującego niebieskie jedzenie.
  • Sierść centaurzej części ciała Chejrona, podobnie jak w filmie, ma brązowe umaszczenie.
  • Chejron od samego początku zna dokładną lokalizację wejścia do Podziemii.
  • Walka z Furiami wewnątrz autobusu (i eksplodujący autobus) nie jest pokazana a jedynie wspomniana (walka) i skrótowo przedstawiona (eksplodujący autobus).
  • Kiedy Ares spotkał Percy'ego, Annabeth i Grovera, natychmiast dał im plecak, który zawiera skradziony piorun i zapewnił im transport do Las Vegas, nie prosząc o odzyskanie tarczy.
  • Meduza nie występuje w ogóle w powieści graficznej ani nie zostaje wspomniana. Scenę z nią można znaleźć tylko w internecie w materiałach niewykorzystanych.
  • Cerber nie został pokazany.
  • Pod koniec komiksu Percy nie walczył z Lukiem, jednak Chejron wyjaśnił mu, że syn Hermesa uciekł z Obozu nie mówiąc nic nikomu.
  • Blizna Luke'a znajduje się po przeciwnej stronie.
  • W Los Angeles bohaterowie od razu odnajdują studio nagraniowe, będące wejściem do Hadesu, zaś scena u Prokrustesa została pominięta.

BohaterowieEdytuj

Komiksy
Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
1: Złodziej Pioruna. Powieść graficzna; ♦ 2: Morze Potworów. Powieść Graficzna;
3: Klątwa Tytana. Powieść graficzna

Seria Kroniki Rodu Kane
1: Czerwona piramida. Powieść graficzna; ♦ 2: Ognisty Tron. Powieść Graficzna