FANDOM

Zagubiony Heros

Powitajcie nowych bohaterów i starych znajomych z Obozu Herosów w pierwszym tomie nowej serii „Olimpijscy Herosi”. Jej autor, twórca wielu bestsellerów Rick Riordan, naładował tę książkę niespodziewanymi zwrotami akcji, zagadkami i humorem, tworząc wielką opowieść o niesamowitych przygodach. Kiedy ją przeczytacie, będziecie niecierpliwie wyczekiwać następnego tomu.

–Galeria Książki

Zagubiony Heros - pierwszy tom z serii Olimpijscy Herosi, autorstwa Ricka Riordana. Książka pojawiła się w księgarniach 2011 roku.

Fabuła

JASON MA PROBLEM

Kiedy budzi się w autobusie pełnym nastolatków jadących na szkolną wycieczkę, nie pamięta niczego. Wszystko wskazuje na to, że ma dziewczynę, Piper, i najlepszego przyjaciela, Leona. Są uczniami Szkoły Dziczy, szkoły z internatem dla „złych dzieciaków”. Co Jason zrobił, że skończył w takiej szkole? I gdzie właściwie jest? Jason nie wie nawet, kim jest. Wie tylko, że to wszystko wygląda bardzo źle.

PIPER MA SWOJĄ TAJEMNICĘ

Jej ojciec, słynny aktor filmowy, przed trzema dniami gdzieś zaginął, a ona miała sen, w którym tata ma jakieś poważne kłopoty. Piper nie potrafi odkryć znaczenia tego snu, nie rozumie też, dlaczego jej chłopak, Jason, nagle jej nie poznaje. Podczas szkolnej wycieczki wybucha dziwna burza, podczas której atakują ich straszne potwory. Piper, Jason i Leo zostają przeniesieni do miejsca zwanego Obozem Herosów. Piper czuje, że musi za wszelką cenę znaleźć odpowiedź na dręczące ją pytania.

LEO MA NIEZWYKŁE ZDOLNOŚCI TECHNICZNE

Kiedy w Obozie Herosów przydzielają mu domek pełen narzędzi i części maszyn, czuje się jak w domu. Ale dzieją się tam również dziwne rzeczy. Wszyscy mówią o ciążącej na domku klątwie i o jakimś chłopaku, który zaginął. Mało tego, jego współtowarzysze twierdzą, że wszyscy – łącznie z nim – są dziećmi jakichś bogów. Czy ma to coś wspólnego z utratą pamięci przez Jasona albo z tym, że Leo wciąż widzi jakieś duchy?

Streszczenie

Rozdział I

Jason Grace-Viria

Jason Grace

Jason Grace budzi się w autobusie pełnym nastolatków i nic nie pamięta oprócz swojego imienia i nazwiska. Siedzi koło dziewczyny, która nazywa się Piper McLean, a przed nimi siedzi chłopak o imieniu Leo Valdez. Po chwili przemawia do nich wuefista, trener Hedge, jednak z jego megafonu wydobywają się dziwne odgłosy, za które odpowiedzialny jest Leon. Oszołomiony Jason mówi 15-latkom, że nie wie kim jest i co tu robi. Ci mu najpierw nie dowierzają, jednak w końcu próbują mu pomóc opowiadając o ich szkole, w której się znajdują - Szkole Dziczy, o tym, że są przyjaciółmi, a on chodzi z Piper oraz o tym, że są teraz na wycieczce. Po chwili jednak autobus dojeżdża do Wielkiego Kanionu i wszyscy wysiadają z pojazdu. Jason jest w parze z Leonem, zaś Piper z umięśnionym Dylanem. Wszyscy wchodzą na taras widokowy. Po chwili Jason postanawia porozmawiać z trenerem Hedge'em, który jako jedyny zdaje się wiedzieć, że nie jest uczniem Szkoły Dziczy. Podchodzi do nauczyciela, który rzeczywiście go nie zna, jednak nie rozmawia z nim długo, ponieważ z powodu burzy wuefista zagania wszystkich do muzeum.

Rozdział II

Wszyscy uczniowie wbiegają do budynku. Na tarasie zostają tylko trener Hedge, Jason, który ratuje Leona od upadku oraz Dylan i Piper, którzy przytrzymują drzwi. Nagle Dylan kopie Piper, która wpada na drzwi, które się zatrzaskują, po czym wskazuje na Leo, który wpada do wąwozu. Na szczęście udaje mu się złapać występu skalnego, a trener Hedge, który okazał się satyrem (pół-człowiekiem i pół-kozłem) schodzi, by go uratować. Jason rzuca w Dylana maczugą wuefisty, która go uderzyła w głowę, jednak chłopak po chwili wstaje i zamienia się w „złego anioła” - ventusa, ducha burzy, po czym koło niego pojawiają się dwa inne potwory takie jak on, a sam Dylan tworzy łuki elektryczności i rzuca nimi w chłopaka, który upada na plecy. Po chwili jednak wstaje i instynktownie wyjmuje z kieszeni monetę, która po podrzuceniu przez blondyna zamienia się w miecz Ivlivs, po czym atakuje i zabija dwa ventusy. W tej samej chwili na taras wraca trener Hedge wraz z Leonem, a potwór postanawia odlecieć do swojej pani i bezskutecznie próbuje porwać nastolatków. Udaje mu się jednak zniknąć w chmurach z trzymanym za rękę trenerem Hedge'em, który krzyczy do Jasona, by uratował Piper, która spadła z tarasu. Chłopak skacze do wąwozu, łapie Piper i nieświadomie tego używa aerokinezy i wiatru zanosi ich z powrotem na taras. Chwilę później przybywają Annabeth Chase i Butch Walker w rydwanie zaprzężonym w pegazy i oznajmiają, że zaprowadziła ich tutaj wizja oraz, że szukają Percy'ego Jacksona.

Rozdział III

Jason, Leo i Piper postanawiają wsiąść z Annabeth i Butchem do rydwanu, który ma ich zawieść w bezpieczne miejsce. Dowiadują się także, że są mieszańcami, półboskimi dziećmi bogów. Podczas podróży atakują ich ventusy (nazywane przez Annabeth anemoi thuellei), przez co rydwan rozbija się o taflę jeziora, z którego ratują herosów nimfy. Na brzegu Leo zostaje uznany przez Hefajstosa, greckiego boga ognia. Następnie bohaterowie ze swoimi przewodnikami postanawiają zwiedzić miejsce w którym się rozbili, Obóz Herosów.

Rozdział IV

PiperMcLean-299x416

Piper McLean

Piper i Annabeth, która została jej przewodniczką zwiedzają obóz. Najpierw udają się do groty Wyroczni, gdzie córka Ateny bez powodzenia szuka pytii, Rachel Elizabeth Dare. Następnie udają się do szopy Domku 6, gdzie Piper jako swoją broń wybiera sobie Katoptris, sztylet, który dawniej należał do Heleny Trojańskiej. Dziewczyna w ostrzu widzi swojego porwanego ojca, po czym upuszcza broń. Prosi potem Annabeth, by pożyczyła jej telefon i dzwoni do ojca, jednak odbiera jego asystentka, Jane. Półboginie udają się następnie do Domku 2, gdzie spotykają Rachel. Podczas rozmowy oczy pytii zaczynają się świecić na zielono, a sama dziewczyna chwyta Piper i mówi, by ją uwolniła. W końcu Piper mdleje.

Rozdział V

Leo i jego przewodnik, Will Solace idą do Domku 9. Po drodze syn Hefajstosa zauważa Tíę Callidę, swoją nianię z dzieciństwa, jednak po chwili kobieta znika. W Domku Hefajstosa Leo i Will zastają tylko grupowego, Jake'a Masona, który jest cały w gipsie. Oddaje on Leonowi najlepsze łóżko, które należało dawniej do Charlesa Beckendorfa. Następnie Leo i Will udają się do kuźni.

Rozdział VI

W kuźni Leo poznaje swoje pozostałe przyrodnie rodzeństwo, Nyssę Barrerę, Shane'a, Christophera i Harleya. Dzieci Hefajstosa pokazują nowemu obozowiczowi mapę Obozu Herosów i opowiadają mu o spiżowym smoku, który zaczął fiksować i którego trzeba było zniszczyć. Po chwili, gdy wszyscy wychodzą na kolację, Leonowi udaje się wezwać płomień.

Rozdział VII

Chiron viria

Chejron

Drew Tanaka, która została przewodniczką Jasona, prowadzi go do Wielkiego Domu i rozmawiając z nim często flirtuje. Po chwili przychodzi centaur Chejron i wyprasza Drew, by on i heros mogli porozmawiać w cztery oczy. Syn Kronosa opowiada blondynowi o swojej pracy nauczyciela herosów. W pewnym momencie czas zwalnia, a z pyska lamparta Seymoura wylatuje dym formując się w postać kobiety w szacie, która mówi mu, że jest jego patronką i nakazuje, by uratował ją w ciągu czterech dni. Potem znika, czas wraca do normy, a Jason opowiada Chejronowi o kobiecie. Po chwili wchodzą Annabeth i Rachel niosące między sobą Piper.

Rozdział VIII

Dziewczyny kładą Piper na kanapie, a Chejron pyta się co się stało. Po wyjaśnieniach herosi dochodzą do wniosku, że to Hera przemawiała przez Rachel i to ona ukazała się Jasonowi. Centaur mówi następnie Annabeth, by zaprowadziła nowego obozowicza do domku 15. Dziewczyna zgodnie z prośbą nauczyciela zaprowadza Jasona do domku Hypnosa, boga snu, gdzie oboje rozmawiają z grupowym, Clovisem o greckich i rzymskich bogach. Pod koniec Annabeth mówi, że Jason ma poważne tarapaty.

Rozdział IX

Piper śni o ostatnim dniu, który spędziła z ojcem, Tristanem McLeanem na plaży niedaleko Big Sur. Grają wtedy w grę „Dowolne Trzy Pytania”, jednak zanim ją kończą, przychodzi sekretarka pana McLeana, Jane, która trzymała blity na samolot, którym miała polecieć do Szkoły Dziczy. W drugim śnie Piper widzi olbrzyma, Enkeladosa, który porwał jej ojca i kazał zdradzić jej przyjaciół. Potem Piper się budzi i zauważa siedzącą koło niej Rachel, która mówi jej, że przegapiła kolację, a teraz będzie ognisko podczas którego prawdopodobnie dowiedzą się kto jest jej

Rozdział X

Bohaterowie

Przepowiednia

A ty, dziecię gromu, ziemi się strzeż,,
Na siedmioro czyha olbrzymia sieć,
Kraty wyłamią kowal i gołąb,
Gniew Hery śmierć rozsiewa wokoło.

Spis Treści

Książka nie posiada klasycznych tytułów rozdziałów, jednak każdy rozdział został nazwany imieniem jednego z jej głównych bohaterów i ponumerowany cyframi rzymskimi. Znak Ateny zawiera pięćdziesiąt sześć rozdziałów poświęconych Jasonowi, Piper i Leonowi. Każdej z postaci poświęcone są dwa rozdziały, po których przechodzi się do następnego bohatera.

Imię Numery rozdziałów
Jason I, II, VII, VIII, XIII, XIV, XIX, XX, XXV, XXVI, XXXI, XXXII, XXXVII, XXXVIII, XLIII, XLIV, XLIX, L, LV, LVI
Piper III, IV, IX, X, XV, XVI, XXI, XXII, XXVII, XXVIII, XXXIII, XXXIV, XXXIX, XL, XLV, XLVI, LI, LII
Leo V, VI, XI, XII, XVII, XVIII, XXIII, XXIV, XXIX, XXX, XXXV, XXXVI, XLI, XLII, XLVII, XLVIII, LIII, LIV

Ciekawostki

Książki
Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
1: Złodziej Pioruna; ♦ 2: Morze Potworów;

Seria Olimpijscy Herosi
1: Zagubiony Heros; ♦ 2: Syn Neptuna;
3: Znak Ateny; ♦ 4: Dom Hadesa; ♦ 5: Krew Olimpu

Seria Apollo i boskie próby
1: Ukryta Wyrocznia; ♦ 2: Mroczna Przepowiednia; ♦ 3: Labirynt Ognia; ♦ 4: Grobowiec Tyrana

Seria Magnus Chase i Bogowie Asgardu
1: Miecz Lata; ♦ 2: Młot Thora; ♦ 3: Statek Umarłych;
4: Hotel Walhalla. Przewodnik po światach nordyckich;
5: 9 z Dziewięciu Światów

Seria Kroniki Rodu Kane
1: Czerwona Piramida; ♦ 2: Ognisty Tron; ♦ 3: Cień Węża; ♦ 4: Syn Sobka;
5: Niezbędnik maga z Domu Brooklyńskiego

Dodatki i opowiadania
4: Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona; ♦ 5: Greccy Herosi według Percy'ego Jacksona;
6: Tajne Akta Obozu Herosów; ♦ 7: Demigods and Monsters;

Seria Rick Riordan Przedstawia
1: Aru Shah i Koniec Czasu; ♦ 2: Aru Shah i Pieśń Śmierci;
3: Smocza Perła; ♦ 4: Posłaniec burzy; ♦ 5: The Fire Keeper; ♦ 6: The Shadow Crosser;
7: Sal & Gabi Fix the Universe; ♦ 8: Sal & Gabi Break the Universe

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Zagubiony Heros