FANDOM

Zagubiony Heros

Powitajcie nowych bohaterów i starych znajomych z Obozu Herosów w pierwszym tomie nowej serii "Olimpijscy Herosi”. Jej autor, twórca wielu bestsellerów Rick Riordan, naładował tę książkę niespodziewanymi zwrotami akcji, zagadkami i humorem, tworząc wielką opowieść o niesamowitych przygodach. Kiedy ją przeczytacie, będziecie niecierpliwie wyczekiwać następnego tomu.

–Galeria Książki

Zagubiony Heros - pierwszy tom z serii "Olimpijscy Herosi", autorstwa Ricka Riordana. Książka pojawiła się w księgarniach 2011 roku.

FabułaEdytuj

JASON MA PROBLEMEdytuj

Kiedy budzi się w autobusie pełnym nastolatków jadących na szkolną wycieczkę, nie pamięta niczego. Wszystko wskazuje na to, że ma dziewczynę, Piper, i najlepszego przyjaciela, Leona. Są uczniami Szkoły Dziczy, szkoły z internatem dla „złych dzieciaków”. Co Jason zrobił, że skończył w takiej szkole? I gdzie właściwie jest? Jason nie wie nawet, kim jest. Wie tylko, że to wszystko wygląda bardzo źle.

PIPER MA SWOJĄ TAJEMNICĘEdytuj

Jej ojciec, słynny aktor filmowy, przed trzema dniami gdzieś zaginął, a ona miała sen, w którym tata ma jakieś poważne kłopoty. Piper nie potrafi odkryć znaczenia tego snu, nie rozumie też, dlaczego jej chłopak, Jason, nagle jej nie poznaje. Podczas szkolnej wycieczki wybucha dziwna burza, podczas której atakują ich straszne potwory. Piper, Jason i Leo zostają przeniesieni do miejsca zwanego Obozem Herosów. Piper czuje, że musi za wszelką cenę znaleźć odpowiedź na dręczące ją pytania.

LEO MA NIEZWYKŁE ZDOLNOŚCI TECHNICZNEEdytuj

Kiedy w Obozie Herosów przydzielają mu domek pełen narzędzi i części maszyn, czuje się jak w domu. Ale dzieją się tam również dziwne rzeczy. Wszyscy mówią o ciążącej na domku klątwie i o jakimś chłopaku, który zaginął. Mało tego, jego współtowarzysze twierdzą, że wszyscy – łącznie z nim – są dziećmi jakichś bogów. Czy ma to coś wspólnego z utratą pamięci przez Jasona albo z tym, że Leo wciąż widzi jakieś duchy?

StreszczenieEdytuj

Rozdział IEdytuj

Jason Grace budzi się w autobusie pełnym nastolatków i nic nie pamięta oprócz swojego imienia i nazwiska. Siedzi koło dziewczyny, która nazywa się Piper McLean, a przed nimi siedzi chłopak o imieniu Leo Valedez. Po chwili przemawia do nich wuefista, trener Hedge, jednak z jego megafonu wydobywają się dziwne odgłosy, za które odpowiedzialny jest Leon. Oszołomiony Jason mówi 15-latkom, że nie wie kim jest i co tu robi. Ci mu najpierw nie dowierzają, jednak w końcu próbują mu pomóc opowiadając o ich szkole, w której się znajdują - Szkole Dziczy, o tym, że są przyjaciółmi, a on chodzi z Piper oraz o tym, że są teraz na wycieczce. Po chwili jednak autobus dojeżdża do Wielkiego Kanionu i wszyscy wysiadają z pojazdu. Jason jest w parze z Leonem, zaś Piper z umięśnionym Dylanem. Wszyscy wchodzą na taras widokowy. Po chwili Jason postanawia porozmawiać z trenerem Hedge'em, który jako jedyny zdaje się wiedzieć, że nie jest uczniem Szkoły Dziczy. Podchodzi do nauczyciela, który rzeczywiście go nie zna, jednak nie rozmawia z nim długo, ponieważ z powodu burzy wuefista zagania wszystkich do muzeum.

PrzepowiedniaEdytuj

A ty, dziecię gromu, ziemi się strzeż,,
Na siedmioro czyha olbrzymia sieć,
Kraty wyłamią kowal i gołąb,
Gniew Hery śmierć rozsiewa wokoło.

Spis TreściEdytuj

Książka nie posiada klasycznych tytułów rozdziałów, jednak każdy rozdział został nazwany imieniem jednego z jej głównych bohaterów i ponumerowany cyframi rzymskimi. Znak Ateny zawiera pięćdziesiąt sześć rozdziałów pościęconych Jasonowi, Piper i Leonowi. Każdej z postaci poświęcone są dwa rozdziały, po których przejchodzi się do następnego bohatera.

Imię Numery rozdziałów
Jason I, II, VII, VIII, XIII, XIV, XIX, XX, XXV, XXVI, XXXI, XXXII, XXXVII, XXXVIII, XLIII, XLIV, XLIX, L, LV, LVI
Piper III, IV, IX, X, XV, XVI, XXI, XXII, XXVII, XXVIII, XXXIII, XXXIV, XXXIX, XL, XLV, XLVI, LI, LII
Leo V, VI, XI, XII, XVII, XVIII, XXIII, XXIV, XXIX, XXX, XXXV, XXXVI, XLI, XLII, XLVII, XLVIII, LIII, LIV

CiekawostkiEdytuj

Książki
Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
1: Złodziej Pioruna; ♦ 2: Morze Potworów;

Seria Olimpijscy Herosi
1: Zagubiony Heros; ♦ 2: Syn Neptuna;
3: Znak Ateny; ♦ 4: Dom Hadesa; ♦ 5: Krew Olimpu

Seria Apollo i boskie próby
1: Ukryta Wyrocznia; ♦ 2: Mroczna Przepowiednia; ♦ 3: Labirynt Ognia; ♦ 4: Grób Tyrana

Seria Magnus Chase i Bogowie Asgardu
1: Miecz Lata; ♦ 2: Młot Thora; ♦ 3: Statek Umarłych;
4: Hotel Walhalla. Przewodnik po światach nordyckich;
5: 9 z Dziewięciu Światów

Seria Kroniki Rodu Kane
1: Czerwona Piramida; ♦ 2: Ognisty Tron; ♦ 3: Cień Węża; ♦ 4: Syn Sobka;
5: Niezbędnik maga z Domu Brooklyńskiego

Dodatki i opowiadania
4: Greccy Herosi według Percy'ego Jacksona;
5: Greccy Bogowie według Percy'ego Jacksona;
6: Tajne Akta Obozu Herosów;

Seria Rick Riordan Przedstawia
1: Aru Shah i Koniec Czasu; ♦ 2: Aru Shah i Pieśń Śmierci
3: Smocza Perła

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Zagubiony Heros