FANDOM

Znak Ateny
PEŁNA NIESAMOWITYCH PRZYGÓD WYPRAWA Z AMERYKI DO RZYMU, gdzie czekają na młodych herosów zaskakujące odkrycia, niespodziewane wybory i straszliwe zagrożenia. Od powodzenia ich misji zależą losy całego świata. Wejdź z nimi na pokład Argo II, jeśli masz odwagę…"

–Galeria Książki

Znak Ateny – trzeci tom z serii Olimpijscy Herosi, autorstwa Ricka Riordana. W księgarniach pojawił się 2012 roku.

FabułaEdytuj

ANNABETH JEST PRZERAŻONAEdytuj

Właśnie gdy ma znowu spotkać się z Percym po sześciu miesiącach rozłąki, na którą skazała ich Hera, Obóz Jupiter szykuje się do wojny. Kiedy dziewczyna i jej przyjaciele Jason, Piper i Leo przylatują tam na pokładzie Argo II, rzymscy półbogowie sądzą, że to inwazja: grecki okręt wojenny – fantastyczne dzieło Leona, z miotającym ogień spiżowym smokiem na dziobie – odbierają jako zagrożenie. Annabeth ma nadzieję, że kiedy Rzymianie zobaczą na pokładzie Jasona, swojego pretora, przekonają się, że goście z Obozu Herosów przybywają z pokojową misją.

TO NIE JEST JEDYNY POWÓD JEJ LĘKUEdytuj

Annabeth ma w kieszeni dar, od matki, który otrzymała z żądaniem: "Idź za Znakiem Ateny. Pomścij mnie”. Dziewczyna i tak już dźwiga ciężar przepowiedni, według której siedmioro półbogów ma wyruszyć na poszukiwanie Wrót Śmierci, aby je zamknąć i udaremnić powrót potworów na świat. Czego jeszcze chce od niej Atena?

ANNABETH NAJBARDZIEJ BOI SIĘ JEDNAK TEGO, ŻE PERCY MÓGŁ SIĘ ZMIENIĆ.Edytuj

Może przyjął już rzymskie poglądy i obyczaje? Może nie są mu już potrzebni dawni greccy przyjaciele, a w razie konfliktu stanie po stronie Rzymian? Jako córka bogini wojny i mądrości Annabeth jest urodzoną przywódczynią, ale nie chce już nigdy rozstawać się z ukochanym Percym, synem boga mórz.

PrzepowiedniaEdytuj

Córa mądrości samotnie kroczy,
Znamię Ateny przez Rzym ogniem się toczy,
Już węszą mdły oddech anioła bliźnięta,
Pod którego strażą wieczne śmierci pęta.
Blednie olbrzymów zmora ozłocona,
Z utkanego więzienia w bólu uwolniona.

Spis TreściEdytuj

Książka nie posiada klasycznych tytułów rozdziałów, jednak każdy rozdział został nazwany imieniem jednego z jej głównych bohaterów i ponumerowany cyframi rzymskimi. Znak Ateny zawiera pięćdziesiąt dwa rozdziały poświęcone Annabeth, Leonowi, Piper i Percy'emu. Każdej z postaci poświęcone są cztery rozdziały, po których przechodzi się do następnego bohatera.

Imię Numer Rozdziału
Annabeth I, II, III, IV, XVII, XVIII, XIX, XX, XXXIII, XXXIV, XXXV, XXXVI, XLIX, L, LI
Leo V, VI, VII, VIII, XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXXVII, XXXVIII, XXXIX, XL, LII
Piper IX, X, XI, XII, XXV, XXVI, XXVII, XXVIII, XLI, XLII, XLIII, XLIV
Percy XIII, XIV, XV, XVI, XXIX, XXX, XXXI, XXXII, XLV, XLVI, XLVII, XLVIII

Zagraniczne okładkiEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Riordan zadedykował tę książkę Speedy'emu z dopiskiem: Włóczęgów i wędrowców często zsyłają nam bogowie.
  • Po raz pierwszy akcja którejkolwiek z książek rozgrywa się w Europie i tym samym poza terenem Stanów Zjednoczonych Ameryki.
  • Hiszpańska okładka Znaku Ateny ma zielone tło.
  • W książce została wspomniana Polska.